Blik dzięki współpracy z Mastercard udostępni płatności zbliżeniowe smartfonami

Polski Standard Płatności, operator systemu płatności mobilnych Blik, zaczyna współpracę z Mastercard, w ramach której w systemie pojawi się możliwość płatności zbliżeniowych. Firmy będą też razem prowadzić ekspansję Blika na rynki zagraniczne.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Blik dzięki współpracy z Mastercard udostępni płatności zbliżeniowe smartfonami

Dzięki ogłoszonej właśnie współpracy użytkownicy Blika będą mogli w tym systemie płacić zbliżeniowo we wszystkich punktach sprzedaży na świecie, akceptujących zbliżeniowe płatności Mastercard. Będzie to możliwe poprzez wykorzystanie usługi tokenizacyjnej Mastercard Digital Enablement Services (MDES).

Taka opcja ma zostać udostępniona na początku drugiej połowy 2019 roku. Będzie dostępna na smartfonach z Androidem i iOS.

Ponadto Polski Standard Płatności i Mastercard zapewnią użytkownikom Blika realizację płatności w zagranicznych sklepach internetowych, z wykorzystaniem opublikowanego niedawno przez organizację EMVCo standardu Secure Remote Commerce (SRC), jak tylko rozwiązanie będzie dostępne na rynku. Dzięki temu, użytkownicy będą mogli płacić Blikiem za zakupy w zagranicznych sklepach internetowych.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/blik-raport-licza-transakcji-od-poczatku-roku-2018-trzeci-kwartal,7171202970265217a ##

- Ta współpraca to przede wszystkim świetne wieści dla użytkowników Blik. W aplikacjach banków zrealizują z Blikiem wszystkie swoje potrzeby płatnicze - podkreśla Piotr Puchalski, przewodniczący rady nadzorczej Polskiego Standardu Płatności. - Głównym celem naszego partnerstwa z PSP jest zaoferowanie nowych możliwości polskim konsumentom w czasie zakupów zarówno w kraju, jak i za granicą - dodaje Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.

Blik planuje ekspansję zagraniczną, Mastercard jego udziałowcem

Mastercard i Polski Standard Płatności będą również współpracować przy ekspansji Blika na nowe rynki. Ma się to odbywać poprzez pozyskiwanie klientów w innych krajach.

- Nawiązanie strategicznego sojuszu z Mastercard to kluczowy moment rozwoju polskiego systemu płatności mobilnych Blik. Użytkownicy Blika będą mogli wkrótce płacić zbliżeniowo, nie tylko w Polsce, ale także na całym świecie. To także początek drogi do oferowania płatności Blikiem użytkownikom mobilnych aplikacji bankowych na całym świecie - komentuje Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora Blika.

W ramach współpracy Mastercard zostanie udziałowcem Polskiego Standardu Płatności. - Na tę chwilę nie komentujemy szerzej tej sprawy ze względu na etap nawiązywania tej współpracy. Jeszcze chwilkę trzeba poczekać na szczegóły - zaznacza Bartosz Ciołkowski.

System Blik został uruchomiony w lutym 2015 roku przez spółkę Polski Standard Płatności powołaną ponad rok wcześniej przez sześć czołowych banków: Alior Bank, Bank Millennium, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski i Santander Bank (do niedawna działał jako BZ WBK). W ostatnim okresie korzystania z Blika umożliwiły swoim klientom kolejne banki: Getin Bank, BGŻ BNP Paribas, Raiffeisen Polbank, Pekao SA i Credit Agricole.

Blik pozwala płacić (wprowadzając 6-cyfrowy kod) w sklepach internetowych i fizycznych za pośrednictwem komputera lub smartfona, a także wypłacać pieniądze z bankomatów. System umożliwia też przelewy P2P do odbiorców w kraju, w użyciem wyłącznie numeru telefonu, bez konieczności znajomości numeru konta (IBAN) odbiorcy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii