„Przez miesiąc blisko 10 tysięcy osób postanowiło wziąć udział w konkursie. Tak duże zainteresowanie jest dla nas pozytywnym zaskoczeniem. Z drugiej strony pokazuje, jak wiele młodych osób chce się odważyć, wziąć sprawy w swoje ręce i realizować swój pomysł na biznes. Z niecierpliwością oczekujemy rezultatów drugiego etapu” – mówi Marcin Marjański koordynator projektu kampanii Narodowy Program Przedsiębiorczości.
Pierwszy etap konkursu trwał od 19 listopada do 18 grudnia 2012 roku. Zarejestrowani uczestnicy codzinnie na swoje konto otrzymywali pytania. W sumie każdy mógł odpowiedzieć na 30 pytań testowych jednokrotnego wyboru dotyczących formalno-prawnych zasad prowadzenia działalności gospodarczej oraz 30 pytań typu case study w tym 27 pytań testowych wielokrotnego wyboru oraz 3 pytania otwarte. Maksymalnie można było zdobyć 57 punktów. Taki wynik uzyskało siedemnaście osób.

Nad konkursem czuwa jury w skaldzie: Anna Hejka - założycielka i prezes Heyka Capital Markets, Joanna Kuzdak – dyrektor zarządzający PayU SA, Dariusz Żuk – prezes Polska Przedsiębiorcza, Wojciech Dołkowski - szef PolBAN Business Angels Club, Bartosz Burek - twórca projektu Jakdojade.pl, właściciel spółki City-Nav, Michał Bańka - Dyrektor Departamentu Wsparcia Instytucji Otoczenia Biznesu, PARP.
Do 15 stycznia uczestnicy drugiego etapu będą mogli składać biznesplany, które zostaną sprawdzone i ocenione przez jury. Z nadesłanych 100 prac zostanie wytypowanych 10 najlepszych. Ich autorzy przejdą do finału konkursu. Zwycięzca otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 60 tysięcy złotych na realizację swojego pomysłu. Wszyscy finaliści otrzymają wsparcie merytoryczne, od ekspertów kampanii, aniołów biznesu.

Działania programu można śledzić w serwisie internetowym www.parp.gov.pl/npp oraz na Facebooku http://www.facebook.com/NarodowyProgramPrzedsiebiorczosci.











