Dzieci motywują do oszczędzania
Osoby posiadające dzieci nie tylko wskazują na konieczność oszczędzania większych sum, ale także lepiej wychodzi im odkładanie pieniędzy. Liczba odpowiedzi pozytywnych, dotyczących sukcesów w akumulowaniu wystarczających oszczędności, w zestawieniu rodzice versus osoby bezdzietne wyniosły odpowiednio 32 procent do 16 procent.

Na co odkładają Polacy?
Jeżeli chodzi o plany lub obawy, które motywują Polaków do oszczędzania, najwięcej wskazań (45 procent ogółu badanych) dotyczyło ochrony zdrowia. W podziale na płeć to kobiety bardziej przejmują się kosztami leczenia – 52 procent w stosunku do 37 procent mężczyzn, którzy zadeklarowali troskę o ten aspekt domowego budżetu. W dalszej kolejności ankietowani wybierali m.in. utratę pracy (10 procent) czy koszty związane z wychowaniem dzieci (7 procent).
Czas potrzebny na zdobycie wystarczających oszczędności
Ankietowani odpowiadając, ile czasu potrzebowaliby na zebranie bezwzględnego minimum oszczędności, w sytuacji, w której musieliby zaczynać od zera, wskazywali w większości od 4 do 12 miesięcy (37 procent), a nawet ponad rok (21 procent).

O Barometrze Providenta
„Barometr Providenta” to cykliczne badanie klientów, które pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych Polaków. Provident obsługuje aktualnie ponad 853 tysięcy klientów w całej Polsce, dzięki czemu wyniki badania pokazują prawidłowości i zachowania, które są charakterystyczne dla Polaków o średnich i niższych dochodach.
*Badanie zostało przeprowadzone przez PBS sp. Z o.o. w dniach 8-12 sierpnia 2014 r. metodą wywiadu telefonicznego CATI na grupie 400 klientów Provident Polska.

dostarczył
infoWire.pl











