Branża o 'Wprost Light': tytuł jest niespójny

Nowy tygodnik "Wprost Light" (AWR "Wprost"), prezentujący tematykęzwiązana z gwiazdami, poradnictwem i kulturą, jest niespójny -uważają znawcy rynku prasowego. Próbuje być bowiem czymś pomiędzypoważnym magazynem a pismem typu people.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Pierwszy numer "Wprost Light" pojawił się narynku w miniony czwartek. Liczy 68 stron. W magazynie znaleźć możnam.in. wywiad z posłanką PO Joanną Muchą,wystylizowaną w sesji na Larę Croft, artykuły na temat TomaszaKammela i Katarzyny Niezgody oraz Piotra Rubika i jego żony Agaty,plotki o gwiazdach, przegląd prasy bulwarowej, rubryki dotycząceurody, zdrowia i kulinariów, przewodnik kulturalny, a takżekrzyżówkę i horoskop. Tytuł ma być według założeń wydawcy lżejszą,rozrywkowo-poradniczo-informacyjną wersją "Wprost"i skierowany jest głównie do kobiet, stanowiących dziś mniejszośćczytelników głównego tygodnika. "Wprost Light" pozycjonowany jestobok takich magazynów jak "Party", "Show" czy "Viva!".

- Pismo jest słabiutkie. Nie wierzę, że można takie cośsprzedawać w kiosku - dziwi się Marcin Meller, redaktornaczelny "Playboya". Jego zdaniem, "Wprost Light" to próbanieudolnego naśladowania "Party" i "Show", czepiąc też coś z "Gali"czy tabloidów - Pierwsze moje wrażenie było takie, że formułatytułu jest rzeczywiście niespójna, wygląda ono jak zlepek rzeczy zróżnych miejsc - uważa Monika Rychlica, head of press andnew media w Initiative Media Warszawa.

- By robić magazyn typu people, trzeba się na tym znać. We"Wprost Light" aż roi się od błędów. Są małe zdjęcia, jest dużenagromadzenie newsów, pismo jest fatalnie złamane i ma makietę jaksprzed 15 lat. To może przejść w tygodniu opinii, ale nie w tytulez segmentu people - tłumaczy nam KarolinaKorwin-Piotrowska, redaktor naczelna portaluPlejada.pl.

Zdaniem Moniki Rychlicy, z oceną pisma trzeba jednak poczekać nakolejne wydania - Oczekuję, że zgodnie z zapowiedziami, wydawcaposzerzy tematykę magazynu związaną z weekendową rozrywką ikulturą, będą też ciekawsze felietony. Wtedy pismo będzie mogłopozyskać czytelniczki "Wprost" czy innych tygodników opinii - uważaRychlica. Nie sądzi ona jednak, że po nowy tytuł sięgną kobietyczytające magazyny typu "Party" czy Show". - Marka "Wprost" masilną konotację związaną z polityką. Nawet jakby to pismo nazywałosię "Wprost Superlight" nie przyciągnie odbiorców "Party" - wtórujejej Korwin-Piotrowska. Zwraca ona też uwagę, że np. tekst o Kammelui Niezgodzie jest na wyższym poziomie niż w pismach people, są wnim bowiem wypowiedzi ekspertów.

Pierwszy numer "Wprost Light" ukazał się w nakładzie 260 tys.egz. i promocyjnej cenie 1,95 zł (docelowo tygodnik ma kosztować2,95 zł). Wydawca zakłada jego sprzedaż na poziomie 130 tys. egz. -To ambitna liczba. Wszystko będzie zależeć od tego, jak tytuł sięrozwinie. Jeśli oddzielna forma sprzedaży nie zda egzaminu, tozawsze będzie można przejść na wydawanie go w formie wkładki doponiedziałkowego "Wprost" - mówi nam Rychlica. Z drugiej stronypodkreśla ona, że być może wydawca zdecydował się na wydawanieoddzielnego pisma, by właśnie nie psuć głównej marki "Wprost" takimdodatkiem.

Agata Szenkowska, media planner/buyer z domu mediowegoPro Media House, uważa, że na początku nowy tytuł pozyskagłównie obecnych reklamodawców tygodnika "Wprost". Monika Rychlicatłumaczy jednak, że wydanie "Wprost Light" wynika z chęcipozyskania reklam produktów dla kobiet (kosmetyków). Ichściągnięcie do tygodników opinii przez lata było bardzo trudne. -Stąd pomysł na "Wprost Light" czy na dodatek "Kobieta" do"Newsweeka" - wyjaśnia nam Rychlica.

Na razie sprzedaż reklam we "Wprost" i "Wprost Light" odbywa sięniezależnie, ale jak informuje nas MonikaGodewska-Płużańska, szefowa biura reklamy "Wprost", już wtym tygodniu pojawi się oferta pakietu złożonego z obu tytułów.Rychlica uważa to za dobry ruch. - Rynek prasowy bardzo cierpi zpowodu topniejących budżetów reklamowych, dlatego w obecnejsytuacji tylko sprzedawanie w pakiecie ma sens - tłumaczy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online