W ramach inwestycji Budimex przebudował torowisko tramwajowe (łącznie ponad 2,6 km pojedynczego toru) wraz z infrastrukturą towarzyszącą wzdłuż ulic: Wały Generała Sikorskiego, Szumana, Placu Św. Katarzyny, ulicy Warszawskiej i fragmentu ulicy Traugutta oraz wybudował węzeł przesiadkowy przy dworcu Toruń Miasto.
Torowisko tramwajowe zostało wymienione, przy czym zastosowano specjalną technologię zmniejszającą drgania i emisję hałasu. Wzdłuż linii tramwajowej zbudowano bezpieczne platformy przystankowe, wyniesione ponad poziom ulicy (przystanki wiedeńskie). Nowa sieć trakcyjna została zawieszona na ozdobnych, stalowych słupach (zgodnie z zaleceniami konserwatora zabytków), które jednocześnie stanowią oświetlenie ulic. Prace torowe zakończyły się 30 czerwca bieżącego roku.
Wzdłuż ulic powstały ścieżki rowerowe, nawierzchnie chodników i wjazdów zostały wymienione. Zmodernizowano sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i wyposażono je w pętle indukcyjne wykrywające tramwaj oraz w system podczerwieni zapewniający utrzymanie priorytetu przejazdu tramwaju przez ulice.

Na węźle przesiadkowym, nad ulicą Traugutta, wybudowano kładkę dla pieszych, która łączy perony tramwajowe i obie strony ulicy z dworcem Toruń Miasto. Kładka została zadaszona przeszklonym dachem, wyposażona w windy dla niepełnosprawnych, tablice informacji pasażerskiej (kolejowej i tramwajowej) i monitoring wizyjny. Nawierzchnia pomostu i stopnie schodów prowadzących na perony wykonano z granitu.
Nowy wygląd i znaczenie zyskała ulica Skrzyńskiego, która dzięki przebudowie stanie się istotnym zapleczem parkingowym dla podróżnych i mieszkańców korzystających z samochodów. Dla rowerzystów została wybudowana wiata rowerowa, w planach jest stacja Toruńskiego Roweru Miejskiego. Przewidziano również miejsca postojowe dla autokarów.
dostarczył

infoWire.pl











