Budować oszczędnie i nowocześnie – kampania „Szóste paliwo” trwa

Programy edukacyjne dla studentów, konkursy dla młodych projektantów, narzędzia dla inwestorów i wykonawców: tak w Polsce promuje się budownictwo efektywne energetycznie. Jednym z takich działań, prowadzonych już od kilku lat z powodzeniem, jest kampania „Szóste paliwo” organizowana przez ROCKWOOL, producenta skalnej wełny mineralnej. Ambicją organizatorów kampanii jest m.in. przygotowanie Polaków do nadchodzących zmian w prawie budowlanym.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Jeszcze do niedawna budowanie z myślą o jak najmniejszych stratach ciepła traktowano jak fanaberię. Zmieniły się jednak realia. Wzrosły ceny energii, a rachunki za ogrzewanie stały się jednym z większych obciążeń dla domowego budżetu. Do nowej rzeczywistości dostosowywane jest prawo, jednak – jak wynika z badań przeprowadzonych w trakcie pierwszej edycji kampanii „Szóste paliwo” – wciąż za mało wiemy o tym, jak oszczędzać mądrze i bez wyrzeczeń.

Polacy nie lubią przepłacać i dobrze rozumieją potrzebę ograniczania wydatków. Kłopot w tym, że w ślad za słuszną decyzją o racjonalizacji kosztów często idą nieracjonalne kroki. W kontekście budownictwa efektywnego energetycznie, klasycznym przykładem takiego działania jest stosowanie nieodpowiedniej grubości izolacji – „oszczędzamy” w trakcie inwestycji jednorazowo pewną kwotę zamiast zoptymalizować dom, zwiększyć grubości izolacji i uzyskać co miesiąc niższe koszty ogrzewania.

- Kampania „Szóste paliwo” skierowana jest szczególnie do osób, które już niedługo będą współtworzyć realia polskiego budownictwa. Stąd współpraca z uczelniami technicznymi i konkurs „Multi EKO Dom”, przeznaczony dla studentów architektury, budownictwa, inżynierii środowiskowej czy pokrewnych kierunków. Poznanie najnowszych rozwiązań i technologii, jak również kierunków i idei budownictwa efektywnego energetycznie i ekonomicznie, jeszcze na etapie studiów pozwoli tworzyć projekty nie tylko zgodne z aktualnymi wymogami, ale spełniające oczekiwania inwestorów i dbające o środowisko jak i o portfel inwestora. – wyjaśnia Piotr Pawlak z ROCKWOOL. Projekty konkursowe można przesyłać do 30 czerwca, a główna nagroda to 10 tys. zł. Więcej na temat konkursu na stronie www.6paliwo.pl/yep/konkurs.

Szczegółowe informacje na temat kampanii „Szóste paliwo”, efektywności energetycznej i mądrym oszczędzaniu można znaleźć na stronie www.6paliwo.pl. Do dyspozycji zainteresowanych oddano tam m.in. program OptiHouse, dzięki któremu można bardzo dokładnie obliczyć relację między inwestycją w termoizolację i generowanymi przez nią oszczędnościami na przestrzeni lat.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące