Burda przejmie G+J Polska. Będą inwestycje w nowe tytuły

UOKiK zgodził się na przejęcie przez Burdę wydawnictwa G+J Polska, dzięki czemu powstanie grupa wydająca ponad 30 magazynów. - Celem zakupu jest wzrost i rozwój, dlatego myślimy o wydawaniu nowych tytułów - zapowiada Justyna Namięta, szefowa Burdy.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w przesłanym do Wirtualnemedia.pl w czwartek komunikacie podał, że przeprowadzone przez prezesa Urzędu postępowanie wykazało, że jedynym segmentem, w którym Burda International po dokonaniu koncentracji miałaby istotny udział w rynku jest rynek czasopism kulinarnych. Burda wydaje w nim m.in. "Prześlij Przepis" i "Polska gotuje", natomiast G+J m.in. "Moje Gotowanie".

Analiza Urzędu wykazała jednak, że tytuły poświęcone wyłącznie gotowaniu spotykają się z konkurencją m.in. rubryk kulinarnych w innych czasopismach (przede wszystkim kobiecych), bezpłatnych dodatków, wydawnictw książkowych, a także stron w internecie. Pod uwagę wzięto również niewielkie bariery wejścia na rynek nowych wydawnictw o gotowaniu.

Dzięki zgodzie UOKIK, sfinalizowana zostanie ogłoszona w kwietniu br. transakcja - Burda International przejmie w sumie siedem polskich spółek należących do koncernu Bertelsmanna (więcej na ten temat). Trzy najważniejsze to G+J Gruner+ Jahr Polska Sp. z o.o. & Co., wydająca większość tytułów prasowych, G+J RBA (wydaje magazyny i książki pod marką “National Geographic”) i G+J Media (wydawca “Glamour”, którego licencja należy do Conde Nast). W wyniku całej operacji powstanie grupa posiadająca w swoim portfolio ponad 30 czasopism, 20 stron internetowych oraz wydawnictwo książkowe.

Transakcja wzmocni pozycję Burdy nie tylko w segmencie magazynów kulinarnych, ale też w segmencie miesięczników poradnikowych, gdzie posiada ona najpopularniejszy miesięcznik „Dobre Rady”, a G+J - “Claudię”. Grupa będzie mieć w portfolio też trzy magazyny luksusowe dla kobiet - wydawane przez Burdę “Elle” i “InStyle” i należący do G+J “Glamour”. Nowością dla Burdy będą natomiast pisma popularnonaukowe i podróżnicze (G+J wydaje m.in. takie tytuły jak “Focus”, “Sekrety Nauki”, „National Geographic”, „National Geographic Traveler”) oraz dwutygodnik people “Gala”, który będzie jedynym tytułem w tym segmencie w wydawnictwie.

- Do końca finalizacji transakcji zostały trzy, cztery tygodnie - mówi Wirtualnemedia.pl Magdalena Malicka, prezes G+J Polska. Malicka informuje, że na pewno do końca tego roku spółki G+J będzie działać  formalnie osobno od spółek Burdy w Polsce. Czy w związku z transakcją przeprowadzone zostaną zwolnienia? - Na razie nie ma planów restrukturyzacyjnych. Jeśli będą takie ruchy, to dopiero w przyszłym roku - mówi Malicka.

- Podejrzewam że redukcja zatrudnienia nastąpi w dalszej perspektywie i będzie ona dotyczyła raczej takich działów jak księgowość, reklama, marketing niż samych redakcji - mówi nam pracownik G+J Polska. Obecnie G+J zatrudnia w sumie około 230 osób. Wydawnictwo w ostatnich latach przechodziło już kilka restrukturyzacji. Natomiast w Burdzie pracuje 180 osób.

Jakie Grupa Burda ma plany po fuzji? - Wierzymy w biznes wydawniczy i inwestujemy w magazyny, dlatego zamierzamy dalej rozwijać istniejące portfolio czasopism. Stwarza to także najlepsze warunki dla kolejnych inwestycji w dziedzinie mediów elektronicznych - zapowiadał w kwietniu Fabrizio D’Angelo, prezes Burda International.

- Nie planujemy zamykania żadnych tytułów. Celem zakupu jest wzrost i rozwój, dlatego myślimy o wydawaniu kolejnych nowych tytułów, a nie o zamykaniu. Portfolio Burdy dobrze uzupełnia się z portfolio G+J . Reasumując wszystko przed nami i oczywiste jest, że synergii musimy szukać, ale chcemy wziąć z obydwu firm wszystko, co najlepsze - mówi Wirtualnemedia.pl Justyna Namięta, członek zarządu i dyrektor generalna Burda Media Polska.

Możliwe, że po fuzji na rynku pojawi się polska edycja luksusowego magazynu o modzie “Vogue”, bo G+J ze względu na umowę licencyjną z Conde Nast dotyczącą “Glamour” ma prawo pierwokupu licencji na ten tytuł. Rozwój będzie realizowany też jeśli chodzi o internet czy wydania mobilne. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"