Jak informuje portal c21media.net, umowę ogłoszono podczas targów telewizyjnych MIPCOM w Cannes. Niemiecka firma Autentic Distribution jest nie tylko dystrybutorem programów, ale też nadawcą kanałów FAST, płatnej telewizji i dostępnych na YouTube.
W portfolio spółki są na przykład Curiosity Channel, Spiegel Geschichte, Adventure Earth, A History, A Travel, Spiegel TV Konflikte, Curiosity Now i Terra Mater Wild.
Jakie programy obejmuje umowa z Canal+?
Porozumienie dotyczy m.in. serii motoryzacyjnej "10×90", w której niemiecka osobowość telewizyjna Michael Manousakis i jego ekipa kupują, odnawiają i sprzedają niezwykłe pojazdy, a także sprzęt wojskowy. Za Odrą program pokazywał Kabel Eins z grupy ProSiebenSat.1. Umowa obejmuje też produkcję o tematyce militarnej "Metal Detective", która została wyprodukowana przez Formasette dla włoskiej wersji Discovery Channel.

Widzowie stacji Canal+ Polska będą mogli też oglądać program "Magiczny świat przypraw". Nadawca zakupił prawa do emisji wszystkich trzech sezonów, które zostały wyprodukowane przez Moers Media dla Arte i ZDF.
Obecnie w bibliotece BBC Player, która wchodzi w skład serwisu streamingowego Canal+, jest podobny format "Szlakiem przypraw z Joanną Lumley". Znaną brytyjską aktorkę ostatnio można było oglądać jako babcię Wednesday Addams w popularnym na całym świecie serialu Netfliksa.
Canal+ pozyskał też prawa do produkcji "Hot Roads – The World's Most Dangerous Roads", czyli "Najniebezpieczniejsze drogi świata". Została zrealizowana na potrzeby francusko-niemieckiego kanału kulturalno-dokumentalnego Arte oraz ZDF, niemieckiego nadawcy publicznego.

Po niedawnym przyjęciu MultiChoice, afrykańskiego giganta płatnej telewizji i streamingu, Canal+ ma 40 mln abonentów w krajach Europy, Afryki i Azji. Łącznie grupa zatrudnia teraz blisko 17 tys. osób. Canal+ chce dzięki inwestycjom w treści i przejęciom przekroczyć 50-100 mln subskrybentów.
Grupa Canal+ odnotowała wzrost przychodów do 4,61 mld euro w ciągu dziewięciu miesięcy 2025 roku. Kluczowym czynnikiem rozwoju był polski rynek, wyższe przychody z reklam emitowanych przez kanały tematyczne firmy oraz wzrost ceny pakietów satelitarnych i streamingowych platformy. Przyczyniło się do tego wprowadzenie paczki Canal+ Super Sport z Ligą Mistrzów, galami KSW i Premier League.











