Produkcje na potrzeby Kabel Eins, Arte i ZDF trafią do stacji Canal+ Polska

Canal+ Polska nabył od firmy Autentic Distribution prawa do emisji 60 godzin produkcji dokumentalnych. Dotyczą m.in. motoryzacji, militariów i kulinariów. Treści powstały na zamówienie niemieckojęzycznych stacji Kabel Eins, Arte i ZDF, a także włoskiej wersji Discovery Channel.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Produkcje na potrzeby Kabel Eins, Arte i ZDF trafią do stacji Canal+ Polska
Materiały promujące produkcję "Magiczny świat przypraw"

Jak informuje portal c21media.net, umowę ogłoszono podczas targów telewizyjnych MIPCOM w Cannes. Niemiecka firma Autentic Distribution jest nie tylko dystrybutorem programów, ale też nadawcą kanałów FAST, płatnej telewizji i dostępnych na YouTube.

W portfolio spółki są na przykład Curiosity Channel, Spiegel Geschichte, Adventure Earth, A History, A Travel, Spiegel TV Konflikte, Curiosity Now i Terra Mater Wild.

Jakie programy obejmuje umowa z Canal+?

Porozumienie dotyczy m.in. serii motoryzacyjnej "10×90", w której niemiecka osobowość telewizyjna Michael Manousakis i jego ekipa kupują, odnawiają i sprzedają niezwykłe pojazdy, a także sprzęt wojskowy. Za Odrą program pokazywał Kabel Eins z grupy ProSiebenSat.1. Umowa obejmuje też produkcję o tematyce militarnej "Metal Detective", która została wyprodukowana przez Formasette dla włoskiej wersji Discovery Channel.

Widzowie stacji Canal+ Polska będą mogli też oglądać program "Magiczny świat przypraw". Nadawca zakupił prawa do emisji wszystkich trzech sezonów, które zostały wyprodukowane przez Moers Media dla Arte i ZDF.

Obecnie w bibliotece BBC Player, która wchodzi w skład serwisu streamingowego Canal+, jest podobny format "Szlakiem przypraw z Joanną Lumley". Znaną brytyjską aktorkę ostatnio można było oglądać jako babcię Wednesday Addams w popularnym na całym świecie serialu Netfliksa.

Canal+ pozyskał też prawa do produkcji "Hot Roads – The World's Most Dangerous Roads", czyli "Najniebezpieczniejsze drogi świata". Została zrealizowana na potrzeby francusko-niemieckiego kanału kulturalno-dokumentalnego Arte oraz ZDF, niemieckiego nadawcy publicznego.

Po niedawnym przyjęciu MultiChoice, afrykańskiego giganta płatnej telewizji i streamingu, Canal+ ma 40 mln abonentów w krajach Europy, Afryki i Azji. Łącznie grupa zatrudnia teraz blisko 17 tys. osób. Canal+ chce dzięki inwestycjom w treści i przejęciom przekroczyć 50-100 mln subskrybentów.

Grupa Canal+ odnotowała wzrost przychodów do 4,61 mld euro w ciągu dziewięciu miesięcy 2025 roku. Kluczowym czynnikiem rozwoju był polski rynek, wyższe przychody z reklam emitowanych przez kanały tematyczne firmy oraz wzrost ceny pakietów satelitarnych i streamingowych platformy. Przyczyniło się do tego wprowadzenie paczki Canal+ Super Sport z Ligą Mistrzów, galami KSW i Premier League.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta