Ważna spółka Canal+ zmieniła nazwę

Thema, spółka Grupy Canal+ zajmująca się dystrybucją, a także produkcją kanałów i treści, działa teraz pod nazwą Canal+ Distribution. Firma podkreśla, że zmiana nazwy ma uwypuklić przywiązanie do znanej w wielu krajach świata marki.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Ważna spółka Canal+ zmieniła nazwę
Thema nosi teraz nazwę Canal+ Distribution

Według broadbandtvnews.com, po rebrandingu nie zmieni się zakres działalności spółki. Będzie dalej produkować seriale i filmy dokumentalne na potrzeby własnych stacji telewizyjnych i podmiotów zainteresowanych zakupem praw do tych treści. Na stronie internetowej Canal+ Distribution czytamy, że przygotowuje 1500 godzin treści rocznie.

Firma odpowiada za 23 kanały w 10 językach. Spośród dostępnych w Polsce stacji są to m.in. DocuBox, Duck TV, FashionBox, Fast&Fun Box, FightBox, FilmBox, FilmBox Arthouse, FunBox UHD, GameToon, InUltra, Mezzo, Mezzo Live, Museum TV 4K, My Zen TV 4K, Travelxp 4K. Większość z tych stacji w Polsce dostępna jest w serwisie streamingowym Polsat Box Go.

Canal+ Distribution będzie wykorzystywać zasięg grupy

W komunikacie cytowanym przez broadbandtvnews.com Patrick Rivet, CEO Canal+ Distribution, wskazał, że gusta widzów przesuwają się w stronę "wyróżniających się formatów" i "zaskakujących narracji". Canal+ Distribution będzie wykorzystywać zasięg grupy Canal+ — 40 mln abonentów w ponad 70 krajach — do poszerzania zasięgu tych produkcji.

Jeszcze niedawno Canal+ miał 25,66 mln abonentów. Ich liczba wzrosła po przejęciu MultiChoice, afrykańskiego giganta płatnej telewizji i streamingu. Canal+ dociera już na tym kontynencie nie tylko do mieszkańców krajów francuskojęzycznych, ale także anglojęzycznych i portugalskojęzycznych.

Thema była częścią grupy Canal+ od 2014 roku, kiedy Canal+ zgodził się na zakup większościowego pakietu udziałów, a przejęcie pozostałych nastąpiło w 2016 roku. Przez ponad dwie dekady firma rozwijała relacje dystrybucyjne i współpracowała z nadawcami na różnych rynkach.

Zmiana nazwy na Canal+ Distribution to element konsolidacji identyfikacji korporacyjnej. Dla rynku medialnego oznacza to silniejsze powiązanie brandu dystrybucyjnego z rozpoznawalnym znakiem Canal+, co może wpływać na negocjacje z platformami, nadawcami i reklamodawcami. Partnerzy i klienci zachowają dotychczasowe relacje i usługi, więc zmiana ma charakter głównie wizerunkowy i organizacyjny.

Firma podała w komunikacie, że chce dalej łączyć widzów z różnych krajów dzięki międzynarodowym formatom. Szefowie Canal+ chcą zwiększyć liczbę subskrybentów do 50-100 mln. Zbliżyłoby to grupę do amerykańskich gigantów streamingu, takich jak Netflix. Cel może zostać osiągnięty przez przejęcia innych graczy, inwestycje w sport i produkcje oryginalne.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ciężarówki Coca-Coli wyruszają w Polskę. Odwiedzą 7 miast

Ciężarówki Coca-Coli wyruszają w Polskę. Odwiedzą 7 miast

Dyson przegląda globalny budżet mediowy wart 500 mln dolarów. Po czterech latach wraca przetarg

Dyson przegląda globalny budżet mediowy wart 500 mln dolarów. Po czterech latach wraca przetarg

Wojtek Chaber i Marta Piechnik dołączyli do oLIVE media

Wojtek Chaber i Marta Piechnik dołączyli do oLIVE media

Marka Oppo dołączyła do grona klientów agencji Ro

Marka Oppo dołączyła do grona klientów agencji Ro

Marcel Płoszczyński dołącza do agencji RO

Marcel Płoszczyński dołącza do agencji RO

Chude lato byłego producenta "Familiady". Bez 90 proc. przychodów

Chude lato byłego producenta "Familiady". Bez 90 proc. przychodów