Carrefour osiąga swoje cele

Zakończenie modernizacji aż 7 centrów handlowych, w tym wielkie otwarcie najważniejszej inwestycji firmy - Galerii Morena. Tak Carrefour Polska podsumowuje 2016 rok na rynku nieruchomości komercyjnych. W minionych miesiącach firma kontynuowała także inwestycje w rozbudowę swojego portfela hiper- i supermarketów. Tempo rozwoju ma zostać utrzymane również w 2017 roku.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Rok 2016 był dla Carrefour Polska niezwykle owocny. To efekt konsekwentnie realizowanej przez firmę strategii rozbudowy, remodelingu oraz rekomercjalizacji obiektów znajdujących się w portfolio francuskiej sieci handlowej. Celem przyjętej polityki jest przede wszystkim zagwarantowanie klientom nowoczesnej i atrakcyjnej przestrzeni zakupowej, a także dostarczenie różnorodnej i ciekawej oferty handlowej.

- Uważnie obserwujemy trendy na rynku centrów handlowych, a także wsłuchujemy się w potrzeby lokalnej społeczności. W odpowiedzi na nie podejmujemy decyzje o modernizacji naszych obiektów. Poczynione przez nas w zeszłym roku inwestycje pozwoliły nam osiągnąć nasze główne cele - zaoferować klientom przyjemne zakupy, a najemcom nowe możliwości rozwoju. Potwierdza to pozytywny trend w odwiedzalności naszych obiektów, a także liczne przedłużone lub podpisane z najemcami umowy - mówi Ronan Martin, Wiceprezes Carrefour ds. ekspansji i centrów handlowych.

Na koniec 2016 roku Carrefour mógł się pochwalić przeprowadzeniem aż 7 kompleksowych modernizacji centrów handlowych znajdujących się w portfelu firmy. Najważniejszą inwestycją, a także największym przedsięwzięciem na krajowym rynku nieruchomości komercyjnych, była rozbudowa gdańskiej Galerii Morena, w wyniku której powierzchnia najmu tego obiektu wzrosła do 33 tysięcy mkw. Od maja klienci mają tam do dyspozycji niemal 80 sklepów popularnych i lubianych marek, nowoczesny food-court połączony z odkrytym, przestronnym tarasem z funkcją wypoczynkową, a także wewnętrzne strefy zabaw dla dzieci. Z kolei w październiku strefę rozrywkową galerii wzbogaciło pierwsze w Trójmieście nowoczesnej kino - Cinema 3D. O sukcesie inwestycji najlepiej świadczy wzrost odwiedzin Galerii.

W ciągu roku Carrefour przeprowadził także remodeling swoich centrów handlowych między innymi w Starogardzie Gdańskim, Bydgoszczy, Tczewie czy Łodzi. Zeszłorocznym sukcesem Carrefour było również otrzymanie pozwolenia na budowę Metropolitan Outlet – projektu, który ma powstać na skutek gruntownej przebudowy funkcjonującego obecnie Centrum Handlowego Glinki.

- Zdajemy sobie sprawę z potencjału posiadanych przez nas obiektów, dlatego sukcesywnie dążymy do ich rozwoju. Centra handlowe Carrefour w Polsce zajmują obecnie powierzchnię ponad 230 tysięcy mkw. GLA. Chcemy, aby stanowiły one dla klientów, ale i dla najemców, atrakcyjną alternatywę dla nowo powstających galerii handlowych. Wymaga to od nas ogromnego zaangażowania, którego z przyjemnością się podejmujemy – dodaje Ronan Martin.

Wśród zeszłorocznych osiągnięć Carrefour Polska znalazł się również dynamiczny rozwój hiper- i supermarketów z portfela marki. W 2016 firma zmodernizowała 18 hipermarketów, a w październiku mogła pochwalić się otwarciem 2 sklepów w tym formacie – w Galerii Wołomin pod Warszawą oraz w Centrum Handlowym Posnania w Poznaniu. Drugi z obiektów to przykład realizacji nowej strategii handlowej firmy. Sklep charakteryzuje się nowoczesnymi rozwiązaniami i kompleksową ofertą, zarówno produktów świeżych, jak i lokalnych. Nowatorski, butikowy układ sklepu, innowacyjne minikoncepty oraz digitalizacja wpływają na komfort i przyjemność zakupów, a różnorodne i precyzyjnie wyselekcjonowane produkty dopasowane są do potrzeb współczesnego konsumenta. Od stycznia sieć otworzyła także 12 nowych supermarketów, zaś 14 z posiadanych placówek poddała modernizacji. Nowością było wprowadzenie na rynek 2 konceptów w tym formacie – premium oraz urban.

Carrefour zapowiada utrzymanie tempa rozwoju także w nadchodzących miesiącach. Kluczowym projektem będzie wspomniana budowa Metropolitan Outlet w Bydgoszczy. Wśród centrów handlowych, które również poddane zostaną modernizacji, znajdą się między innymi obiekty w Szczecinie, Białymstoku, Głogowie, Chorzowie czy Zgorzelcu. Ponadto sieć planuje w 2017 roku remodeling kilkunastu hipermarketów oraz otwarcie kolejnych 2 placówek (w Piotrkowie Trybunalskim oraz Galerii Północnej w Warszawie), a także otwarcia ponad 10 nowych supermarketów, między innymi w galerii Wroclavia we Wrocławiu. Zapowiadanych jest również około 24 modernizacji placówek w tym formacie.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online