CCaaS, czyli centrum kontaktowe w chmurze
CCaaS (Contact Center as a Service) to model świadczenia usług centrum kontaktowego jako usługi opartej na chmurze. Oznacza to, że cała infrastruktura techniczna oraz oprogramowanie potrzebne do wielokanałowej obsługi osób jest hostowane i zarządzane przez dostawcę usług, a nie firmę wykorzystującą ten model. Działa to analogicznie jak w przypadku modelu SaaS (Software as a Service) oferującego dostęp do infrastruktury IT (np. sklepu internetowego, poczty biznesowej itp.) osadzonej i obsługiwanej przez zewnętrznego dostawcę.
Jakie są korzyści takiego rozwiązania?
Wykorzystanie CCaaS oznacza często niższe koszty początkowe. Opłaty naliczane są zwykle jako miesięczna lub roczna subskrypcja. Eliminuje to potrzebę dużych inwestycji w sprzęt i oprogramowanie, aby uruchomić usługę. CCaaS oferuje lepszą elastyczność w skalowaniu. Firmy mogą łatwo zwiększać lub zmniejszać liczbę licencji, co okazuje się idealne dla sezonowych wahań w biznesie. Model w chmurze wiąże się również z przeniesieniem potrzeb aktualizowania czy utrzymania systemu na jego dostawcę. Centrum kontaktowe w chmurze jest dostępne z dowolnego miejsca, co ułatwia pracę zdalną, transparentny przegląd danych czy zarządzanie zespołem.

CCaaS okazuje się świetnym rozwiązaniem zarówno dla sektora MŚP, jak i przedsiębiorstw globalnych. Dzięki temu oszczędnemu, wygodnemu i skalowalnemu modelowi można podnieść jakość doświadczeń klientów (customer experience), przyczyniając się do maksymalizacji zysków i efektywności działań przedsiębiorstwa.
Potwierdzają to doświadczenia i sukcesy takich dostawców oprogramowania CCaaS jak GlobalLogic. Firma jest światowym liderem w opracowywaniu i dostarczaniu nowoczesnych i unikalnych rozwiązań IT dla przedsiębiorstw na całym świecie. W jej szeregach działa ponad 31 tys. pracowników w 23 krajach, a każdy specjalista może liczyć na m.in. stabilne i satysfakcjonujące warunki zatrudnienia, gwarancję ciągłego rozwoju, elastyczne warunki pracy czy możliwość zachowania równowagi między życiem prywatnym a zawodowym.











