Reklama online – jak sprawić, by lepiej konwertowała? [INFOGRAFIKA]

Pierwszy baner reklamowy składał się tylko z tekstu, ale jego skuteczność była ogromna – kliknął w niego niemal co drugi internauta. Jak projektować reklamy, by generowały większą konwersję? Specjaliści z Grupy Kwanko przedstawiają 3 zasady jak skutecznie przyciągnąć uwagę użytkownika.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Tekst, by wyróżnić Twoją ofertę 

Informacja tekstowa zawarta w reklamie musi spełniać cztery kryteria: być krótka, wyjątkowa, czyli komunikować o pewnej okazji, prosta oraz limitowana w czasie. W komunikacie tekstowym nie możesz zapomnieć o obietnicy oraz wyróżnieniu się na tle konkurencji, np. specjalną zniżką lub darmową dostawą. Bodźce promocyjne z pozytywnymi emocjami spowodują, że klikalność reklamy będzie wyższa. Dlatego nie zapomnij o mocnym CTA, które będzie wyróżniało się kolorem oraz bezpośrednim i krótkim zwrotem do odbiorcy. 

Design, który przyciągnie uwagę internautów

Grafika musi być przede wszystkim atrakcyjna. Aby to osiągnąć, zwróć uwagę na spójność przekazu reklamowego z szatą graficzną marki. Zdecyduj się na zastosowanie białego tła – jest bardziej naturalne oraz wygląda lepiej niż skomplikowana grafika. Reklamy z dobrze zaprojektowanym CTA, czyli widocznym, z odpowiednio dobranym kolorem oraz tekstem, mają klikalność lepszą nawet o 200 proc.  

Format, czyli dopasować się do potrzeb użytkowników

Nawet najlepiej zaprojektowana pod kątem graficznym i tekstowym reklama online nie przyniesie efektów, jeżeli nie będzie dopasowana do urządzenia, na którym będzie wyświetlana. 59 proc. Polaków korzysta już ze smartfona. Twoje reklamy muszą być mobilne, podobnie jak Twoi odbiorcy. 

Język HTML5 oferuje marketerom coraz większe możliwości w zakresie designu, np. na tworzenie mini-formularzy lub mini-gier. Reklamy rich media mają nawet o 267 proc. wyższy CTR niż banery. Decydując się na format interaktywny należy pamiętać o regularnej ich aktualizacji oraz tym, że animacja nie powinna trwać dłużej niż 5 sekund. 

Szczegół, który może zmienić wszystko 

Gdy reklama jest już gotowa, przeanalizuj porę wyświetlania reklamy – czy wiesz, że w weekend CTR może być nawet o 23 proc. wyższy niż w poniedziałek? Nie zapomnij o dokładnym targetowaniu pod kątem lokalizacji i profilu odbiorcy. Zastosuj również limit wyświetleń reklamy na unikalnego użytkownika. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek