„Ceny zwalają z nóg” i niepełnosprawny na trawniku wbrew etyce w reklamie Max-Fliz

Komisja Etyki Reklamy uznała, że billboard sieci sklepów Max-Fliz z hasłem „W grudniu nasze ceny zwalają z nóg” i zdjęciem niepełnosprawnego mężczyzny leżącego na trawniku naruszył normy etyczne.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
„Ceny zwalają z nóg” i niepełnosprawny na trawniku wbrew etyce w reklamie Max-Fliz

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęły dwie skargi na grudniowy billboard sklepów Max-Fliz. - Głównym elementem plakatu jest zdjęcie starszej osoby z balkonikiem, która przewróciła się na trawniku. Taki obraz powinien budzić współczucie i chęć udzielenia pomocy, natomiast użyty w tym kontekście najwyraźniej w zamiarze twórców miał rozśmieszyć - napisał jeden z odbiorców. - Wykorzystanie wizerunku takiego człowieka absolutnie i jednoznacznie godzi w etykę i morale zawodu grafika-projektanta reklam. Stanowczo się sprzeciwiam stosowaniem takich tanich chwytów reklamowych - podkreślił drugi skarżący.

Firma Max-Fliz nie zgodziła się ze stwierdzeniami, że bohater reklamy jest bezdomny, biedny, źle ubrany, w podeszłym wieku czy też niepełnosprawny. Marketer zwrócił uwagę, że osoba ta nosi dobrej jakości ubranie i etui na telefon komórkowy, natomiast nie widać jej twarzy, przez co nie można określić jej wieku.

- W reklamie jest przedstawione zwykle krzesło, a nie chodzik czy balkonik, jak sugeruje skarga. Nic w reklamie nie wskazuje, jakoby była to osoba chora lub niepełnosprawna - podkreśliła firma. - Istotą przesłania reklamowego było, iż każdy kto zobaczy tak atrakcyjne ceny może się przewrócić z wrażenia - zaznaczyła.

Komisja Etyki Reklamy stwierdziła jednak, że na plakacie widoczne jest nie krzesło, tylko balkonik/chodzik rehabilitacyjny . - Przedstawienie w reklamie leżącego mężczyzny z takim balkonikiem, wspomagającym pionizację i poruszanie się, w kontekście użytego przez reklamodawcę hasła „w grudniu nasze ceny zwalają z nóg”, jednoznacznie przesądza, że przekroczone zostały normy etyczne - orzekła Komisja. Odrzuciła przy tym oskarżenia reklamy o dyskryminację osób starszych i niepełnosprawnych.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji