"Chcemy bzykać w spokoju", "Kochaj, nie rżnij" i "Chcemy mieć mokro" w kampanii wrocławskich ekologów

Koalicja Wrocławska Ochrony Klimatu rozpoczęła kampanię "Dziki Wrocław - dzika przyjemność",w  ramach której pojawiły się billboardy z hasłami "Chcemy bzykać w spokoju", "Kochaj, nie rżnij" czy "Chcemy mieć mokro". - Czy w Polsce nawet kampania ochrony rezerwatów przyrody musi opierać się na "szczuciu cycem"? - skomentował Wojciech Kardyś, ekspert ds. marketingu.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
"Chcemy bzykać w spokoju", "Kochaj, nie rżnij" i "Chcemy mieć mokro" w kampanii wrocławskich ekologów
fot. Koalicja Wrocławska Ochrona Klimatu

Koalicja Wrocławska Ochrony Klimatu rozpoczęła kampanię "Dziki Wrocław - dzika przyjemność", którą chce zwrócić uwagę na cenne przyrodniczo obszary Wrocławia i stanąć w obronie przyrody Dolnego Śląska.

Głównym elementem kampanii są billboardy na terenie Wrocławia i grafiki w social mediach z hasłami w stylu: "Chcemy bzykać w spokoju", "Kochaj, nie rżnij" i "Chcemy mieć mokro".

grafika
grafika

Pierwsze z haseł odnosi się do ochrony Doliny Widawy, drugie - do Lasu sołtysowickiego, który może zostać wycięty, a trzecie do pól irygacyjnych, które mogą wyschnąć.

Reklamy mają skłonić do zwrócenia uwagi dzikiej przyrody na terenie Dolnego Śląska i zachęcić do wsparcia kampanii na rzecz ochrony przyrody we Wrocławiu.

grafika
grafika

Koalicja Wrocławska Ochrony Przyrody w złożonych do prezydenta wnioskach domagają się ustanowienia trzech rezerwatów i pięciu zespołów przyrodniczo-krajobrazowych w dolinach wrocławskich rzek. Domagają się też, by pozostałe tereny zostały uznane za użytki ekologiczne. Wsparciem kampanii  w mediach ma być szereg wydarzeń w terenie, eventów itd. 

Aktywiści podkreślają, że chodzi o ochronę przyrody we Wrocławiu przed betonozą, wycinką i suszą.

 

Negatywnie do kampanii Koalicji Wrocławskiej Ochrony Klimatu odniósł się Wojciech Kardyś, ekspert ds. marketingu.

" Czy w Polsce nawet kampania ochrony rezerwatów przyrody musi opierać się na „szczuciu cycem”?! Czy tylko takim przekazem dojdziemy do wrażliwości typowego Kowalskiego?" - zapytał retorycznie. Stwierdził, że kontrowersyjne hasła tak naprawdę przykryły rzeczywisty cel kampanii i patrząc na billboardy trudno wprost zorientować się, czego ta kampania dotyczy.

" Wiecie czego to jest kampania? Bo dyskutujemy o znaczeniu słów „mokry” czy „rżnięcie” a nie o tym, na czym zależało twórcom. I to jest problem - kontrowersje przykryły cel kampanii" - skomentował Kardyś.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów