W czasie przerw reklamowych masowo korzystamy ze smartfonów

Ponad 90 proc. internautów w czasie bloków reklamowych w telewizji korzystało ze smartfona - wynika z analizy gemiusAdReal, opartej na badaniu jednoźródłowym. Co trzecia osoba przegląda w trakcie reklam social media, co piąta zaś gra w gry.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
W czasie przerw reklamowych masowo korzystamy ze smartfonów
Fot. Pixabay

Gemius zbadał, jak wyglądała konsumpcja reklam telewizyjnych wśród użytkowników internetu w kwietniu tego roku. Z analizy tej wynika, że na przestrzeni całego dnia występują współzależności pomiędzy korzystaniem z komputerów osobistych, laptopów, smartfonów i telewizorów. Ze smarfonów internauci korzystają cały dzień, a pik popularności przypada między godziną 20 a 21 (źródło: dane dla internautów i top 4 kanałów tv, kwiecień 2018). Podobne obserwacje odnotowano u osób korzystających z laptopów i komputerów osobistych.

Do godziny 15. konsumpcja telewizji znajdowała się na najniższym poziomie pośród badanych urządzeń, natomiast od godziny 16. zaobserwowano gwałtowny wzrost (badanie objęło cztery najbardziej liczące się na rynku kanały telewizyjne: Polsat, TVN, TVP1 i TVP2).

grafika


Smartfony w czasie reklam

93 proc. internautów przynajmniej raz w miesiącu użyło telefonu w czasie telewizyjnych przerw reklamowych. Gemius pokazuje również, że w przypadku 28 proc. kontaktów użytkownika z reklamami telewizyjnymi, jednocześnie używany był telefon.

- Mamy do czynienia z jednoczesną konsumpcją obydwu mediów, co oznacza rozproszenie uwagi odbiorcy i odciągnięcie jego wzroku od ekranu telewizora. Mówimy tu o aplikacjach takich jak serwisy społecznościowe, rozmowy przez telefon czy gaming. Ale zamiast martwić się o nieskuteczność komunikacji, warto pomyśleć o tym jak o szansie – takie dane dają nam możliwość nowego sposobu komunikacji z konsumentem. Dopasowanie treści kampanii online realizowanej na smartfonach do komunikacji w telewizyjnych blokach reklamowych to nowy wymiar optymalizacji omnichannel -  komentuje Marta Sułkiewicz, dyrektor sprzedaży międzynarodowej w Gemiusie.

Co internauci robią ze smartfonem w czasie telewizyjnych bloków reklamowych? Jedna trzecia przegląda social media, 21 proc. gra w gry, 8 proc. korzysta z komunikatorów, a 6 proc. robi zakupy online.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Gazeta Wyborcza" opisała leki szefa BBN. Minister zapowiada postępowanie

"Gazeta Wyborcza" opisała leki szefa BBN. Minister zapowiada postępowanie

Republika usunęła reportaż z zarzutami wobec ojca 4-latki. "Otrzymaliśmy nieznane wcześniej dokumenty"

Republika usunęła reportaż z zarzutami wobec ojca 4-latki. "Otrzymaliśmy nieznane wcześniej dokumenty"

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?
Materiał reklamowy

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera