Z badania przeprowadzonego przez IMAS International IBRiOS weWrocławiu na zlecenie Euro RSCG Sensors wynika, że 73 proc. Polakówjest przekonanych o wzroście zysków korporacji w ciągu ostatnichlat. Na tej podstawie dwie trzecie ankietowanych uważa, że wielkiefirmy mogą kreować pozytywne zmiany społeczne i ponoszą za nie takąsamą odpowiedzialność jak rządy państw. Wśród dziedzin, którewymagają największego zaangażowania korporacji, Polacy wymieniajązdrowie (59 proc. wskazań), środowisko (43 proc.) i edukację (32proc.).
Jednocześnie 73 proc. badanych czuje się odpowiedzialnych zakupowanie towarów wyprodukowanych przez korporacje, które postępująnieetycznie. 30 proc. respondentów uważa, że wielkie firmy nierespektują odpowiednio praw i potrzeb swoich pracowników iniewystarczająco dzielą się z nimi zyskami. Z kolei co trzeci Polakdeklaruje gotowość do zmiany zdania o określonej firmie pod wpływemopinii niezależnych bloggerów lub dyskusji na forachinternetowych.

Badanie wizerunku społecznego korporacji zostało zrealizowaneprzez IMAS International Instytut Badania Rynku i Opinii Społecznejwe Wrocławiu na zlecenie agencji PR Euro RSCG Sensors. Ankietyprzeprowadzono na reprezentatywnej próbie 505 osób.











