Reklamy tygodnia: Coca-Cola, Warka, Hoop Cola (wideo)

Tym razem za najlepsze reklamy minionego tygodnia uznaliśmy dwie polskie produkcje i jedną zagraniczną. Są to lokalne spoty promujące napój Hoop Cola i piwo Warka oraz globalna akcja koncernu Coca-Cola w Stanach Zjednoczonych.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Hoop Cola - „Sięgnij gwiazd”Agencje: Hand Made, Havas Media

Fajna, ciekawie opowiedziana historia. Zwraca uwagę, bo opowiada pewną historię, bazuje na emocjach. Hoop Polska odrobił lekcję z budowania wizerunku marki.

Rozpoczęła się kampania reklamowa napojów Hoop Cola (produkowanych przez Hoop Polska) oparta na nowej strategii komunikacji marki.

Hoop Cola zyskała nową szatę graficzną i logotyp, a symbolem marki została gwiazda. Jak tłumaczą przedstawiciele Hoop Polska, nowy symbol ma być znakiem wysokiej jakości produktowej oraz wartości emocjonalnych, jakie Hoop Cola chce utożsamiać: rodzinności i wsparcia w dążeniu do realizacji marzeń.

Nowa platforma komunikacji jest kontynuacją zimowej kampanii „Prześlij gwiazdkę”, która była skoncentrowana wokół roli rodziny. Teraz ta historia jest rozwijana o nowe konteksty. Główny spot opowiada historię młodego ojca, który po narodzinach syna musiał zrezygnować ze swojej muzycznej pasji i odłożyć na półkę ukochaną gitarę. Po latach, zapomniany instrument odnajduje dorosły już syn, który odkrywa w sobie muzyczną pasję i zakłada zespół.

Akcja reklamowa obejmuje telewizję i internet (m.in. 60-sekundowy spot, reklamy richmediowe) oraz punkty sprzedaży (aktywacja wykorzystująca motyw tatuażu, wakacyjna promocja sprzedażowa). Za strategię i kreację kampanii odpowiada agencja reklamowa Hand Made, którą Hoop Polska wybrał do współpracy w przetargu latem ub.r. Planowaniem i zakupem mediów dla producenta zajmuje się Havas Media.

Warka - „Planeta Warka”Agencje: Lvov, Film Produkcja, Televizor, The Digitals, Roots PR, MediaVest

Żywiec wraca do sprawdzonej koncepcji promocji Warki – i brawo właśnie za to. Przenosi widza w pewien wyimaginowany i jakże wyidealizowany świat. Fajna odskocznia od codziennej rutyny.

Grupa Żywiec w nowych spotach promujących piwo Warka odsłania kolejne oblicza wyśnionego, męskiego świata, przy kultowej muzyce z filmu „Siedmiu Wspaniałych”.

Nowe spoty są kontynuacją ubiegłorocznej kampanii przedstawiającej Planetę Warka - pokazany z przymrużeniem oka wyimaginowany świat, który kręci się wokół męskich potrzeb i pasji. Jak podaje Grupa Żywiec, kampania pozytywnie wpłynęła na wizerunek marki, dając Warce miejsce w pierwszej trójce najlepiej kojarzonych piw w Polsce.

W nowym spocie świat mężczyzn jest nadal wolny od zmartwień i od świtu do wieczora wypełniony przyjemnościami. Podróż komunikacją miejską dostarcza najlepszych rozrywek, a za sprawą widowiskowego sposobu dostawy, piwa i przekąsek nie brakuje nawet na łonie dzikiej przyrody. Drugi spot dotyczy kibicowania piłkarskiej reprezentacji Polski. Widzowie mogli go już zobaczyć w marcu, film będzie jeszcze powracał wraz z kolejnymi wydarzeniami z udziałem „biało-czerwonych”.

- Po raz kolejny wybraliśmy się z kamerą na Planetę Warka, aby podejrzeć zwyczaje jej mieszkańców. Intensywna praca reporterska zaowocowała nowymi spotami telewizyjnymi. Świat w dalszym ciągu funkcjonuje tam tak, aby męskie marzenia i potrzeby były w pełni zaspokojone – mówi Tomasz Król, marketing manager Warki. - Jest tam więc miejsce na relaks, realizowanie swoich pasji czy delektowanie się piwem na spotkaniach z przyjaciółmi. Planeta Warka to męska przestrzeń pokazana z dystansem i humorem - dodaje.

Nowe spoty Warki, emitowane w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych, wyreżyserował Remy Cayuela. Kreację komunikacji stworzyła agencja LvovV. Spot zrealizował dom produkcyjny Film Produkcja, a postprodukcję wykonało studio Televisor. Za działania w internecie (m.in. w social mediach) odpowiada agencja The Digitals. Wsparcie PR zapewnia Roots PR, a planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy MediaVest.

Coca-Cola - „Shae a Coke”Agencja:  Fitzco McCann z Atlanty

Na tą akcję Coca-Coli należy zwrócić uwagę przede wszystkim ze względu na konsekwencję działania. Marketer z jednej strony wykorzystuje sprawdzone już działania, które przyczyniły się do wzrostu sprzedaży, a z drugiej - zamiast je powielać, idzie krok dalej, bo rozwija akcję.

W ramach letniej kampanii w Stanach Zjednoczonych, w nowej odsłonie akcji „Share a Coke” na etykietach puszek i butelek Coca-Coli pojawią się nie tylko imiona, ale również wybrane nazwiska.

Akcję „Share a Coke” w USA Coca-Cola po raz pierwszy przeprowadziła w 2014 roku. Latem tego roku marka chce być jeszcze bliżej swoich konsumentów, dlatego też na etykietach napojów Coca-Coli w puszkach i butelkach pojawią się nie tylko imiona, ale też wybrane nazwiska. Nie będą jednak umieszczane jednocześnie na opakowaniach, bo jak twierdzą przedstawiciele marketingu firmy, mogłoby się to wydać niecelowe i zawęzić mocno grupę docelową. Na części opakowań pojawią się takie nazwiska, jak Johnson, Smth czy Lopez, a na pozostałych m.in. takie imiona, jak Chris, Sarah czy Matt.

- Nazwiska dają nam możliwość zaproszenia większej liczby osób do zabawy - powiedział Evan Holod, dyrektor marki Coca-Cola. Jego zdaniem taki zabieg pozwala na osiągnięcie większego zasięgu. Marka chce docierać do konsumentów również w trakcie takich wydarzeń, jak spotkania rodzinne, wesela itp. Oprócz tego, że butelki i puszki Coca-Coli z wybranymi imionami i nazwiskami trafią do sprzedaży detalicznej, marka dodatkowo umożliwia personalizowanie ich opakowań i składanie zamówień w serwisie ShareaCoke.com.

Akcja ruszy w maju i potrwa do lipca br. Coca-Cola wybierając nazwiska, które trafiły na opakowania jej napojów współpracowała z firmą badawczą, która zidentyfikowała na jej zlecenie ok. 200 nazwisk stanowiących ok. jedną czwartą populacji w wieku 13-34 lata w Stanach Zjednoczonych. Baza imion, które marketer wykorzystuje liczy ok. 800 haseł. Projekt „Share a Coke” pierwotnie został wprowadzony przez Coca-Colę w Australii w 2011 roku. Trzy lata później akcję uruchomiono w USA. Jak podaje marketer, okazała się sukcesem, bo firmie po raz pierwszy od 2000 roku udało się zwiększyć sprzedaż na rynku amerykańskim.

- Popularność tej akcji dowodzi, że proste pomysły marketingowe okazują się najlepszymi. Wprowadzając imiona na butelki Coca-Coli, nasza marka wkracza w pragnienie personalizacji. I nie ma wątpliwości, że konsumenci lubią widzieć swoje imię w dowolnym miejscu, nawet na butelce napoju. Ale ludzie szukają nie tylko własnych imion i nazwisk, ale też nazwisk członków rodziny, przyjaciół - powiedział Evan Holod.

Dodatkowo latem br. Coca-Cola nieco zmodyfikuje hasło akcji na „Share an Ice Cold Coke”, by zachęcić do konsumpcji napoju w upalne dni. Wsparciem akcji będzie kampania reklamowa, obejmująca telewizję i internet. W jej ramach emitowane mają być trzy wersje spotów. Za ich kreację odpowiada agencja Fitzco McCann z Atlanty. Kampania ma potrwać 13 tygodni.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"