Content marketing napędzany zmianami w SEO, a ograniczany barierą sztuczności i fałszu

Z pewnością trend związany z content marketingiem przyczyni się do popularyzacji SEO. Wyszukiwarki już dziś premiują jakościowe treści, co oznacza, że pożądane będzie wszystko, co sprawi, że użytkownicy będą zadowoleni i zaangażowani. Współcześni odbiorcy są jednak bardzo wyczuleni na fałsz i jeśli zobaczą, że treści, które opowiadamy, są sztuczne i nieatrakcyjne, to może to wręcz obniżyć wiarygodność marki - uważa Joanna Szwilling z K2.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Content marketing napędzany zmianami w SEO, a ograniczany barierą sztuczności i fałszu
Joanna Szwilling

Zazwyczaj  przy okazji prognoz i trendów na nadchodzący nowy rok branżę opanowuje szaleństwo związane z jednym pojęciem. Mieliśmy już hasło „mobile” czy „social”, a obecnie gorącym trendem, którym posługuje się branża, jest content marketing. Jest to tzw. marketing oparty o treść i historie, które stanowią realną wartość dla ludzi. Budują zaufanie do marki, przyciągając uwagę i angażując.  Content marketing dla niektórych może być trudną sztuką, gdyż nie polega na bezpośredniej sprzedaży, czyli operowaniu hasłem z jasnym call-to-action. Content marketing wymaga wysiłku ze strony marketera, to dawanie odbiorcom wiedzy i  przydatnych treści, które zaspokoją ich potrzeby.

Wraz z popularnością pojęcia content marketingu znaczenia będą nabierać narzędzia do przekazywania treści odbiorcom, które oczywiście każdorazowo powinny być ściśle związane z marką, charakterem branży, celem oraz przede wszystkim specyfiką grupy do której chcemy dotrzeć. Kiedyś opowiadanie historii konsumentom było drogie i jednostronne - można to było zrobić przede wszystkim w telewizji. Teraz, gdy dostęp do internetu jest powszechny, bariera wejścia w tworzenie emocjonalnych i ciekawych treści drastycznie zmalała.

Z pewnością trend związany z content marketingiem przyczyni się do popularyzacji SEO. Wyszukiwarki już dziś premiują jakościowe treści, co oznacza, że pożądane będzie wszystko, co sprawi, że użytkownicy będą zadowoleni i zaangażowani. Z SEO wiąże się trudna sztuka bycia odnajdywanym w internecie, czyli potencjalnie kolejne modne pojęcie na 2016 r.: inbound marketing. Są to wszelkie działania, które sprawią że klient sam odnajduje nasza firmę. I nie chodzi tu tylko o łatwość znalezienia treści przez Google, ale też na YouTubie, Facebooku i w innych miejscach.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/w-2016-roku-content-marketing-bogatszy-w-tresci-odbiorcy-bardziej-wymagajacy-a-pomiar-efektow-coraz-wazniejszy_1 ##

Kolejnym gorącym hasłem związanym z content marketingiem, które już teraz jest chętnie wykorzystywane przez marketerów jest storytelling, czyli opowiadanie ludziom historii. Celem storytellingu jest budowanie zaufania i więzi z odbiorcami. Przy okazji rozwoju trendu content marketingu popularność zyskają także materiały wideo i obrazki. Ludzie stają coraz bardziej leniwi, więc każdy sposób który skróci i zminimalizuje ich wysiłek związany z odbiorem treści będzie cenny i pożądany.

Content marketing jest również połączony z ulubionym w ostatnich latach hasłem „rok mobile”. Rośnie korzystanie z internetu za pomocą urządzeń mobilnych, a ludzie domagają się informacji tu i teraz. Wymaga to od marketerów zadbania o wartościową obecność również w tym kanale komunikacji , przy czym należy pamiętać że nie zawsze rzeczy które wygodnie się ogląda czy czyta na ekranie monitora są tak samo atrakcyjne na mniejszych ekranach.

Content marketing, opowiadanie historii i dawanie wartości odbiorcom - to wszystko brzmi cudownie i bardzo idealistycznie. Problem jest jednak taki, że w efekcie próbuje się historie dorabiać niemal do wszystkiego, wychodząc z założenia że jeśli za czymś stoi opowieść, dany produkt czy marka są od razu lepsze od konkurencji. Dając się ponieść fali content marketingu i stosując wspomniane wyżej narzędzia, każdy marketer powinien jednak pamiętać, że na początku content marketingu stoi pomysł, historia, idea którą chcemy opowiedzieć.

Współcześni odbiorcy są bardzo wyczuleni na fałsz i jeśli zobaczą, że treści, które opowiadamy, są sztuczne i nieatrakcyjne, to może to wręcz obniżyć wiarygodność marki. Po tradycyjnej reklamie, jaką znamy, ludzie najczęściej nie oczekują wiele - wiedzą, że ma po prostu sprzedawać. Inaczej jest w przypadku treści, które chcemy nazywać „emocjonalną historią”. Ludzie będą bardziej wymagający i krytyczni. Lepiej wypracować w sobie rozsądne myślenie, samokrytycyzm i zawczasu powstrzymywać swoje „content marketingowe ambicje” niż tworzyć historie na siłę. Unikniemy wtedy sytuacji, w której staniemy się autorami projektów z kategorii „lepiej żeby nigdy nie powstały” jak np. polskie filmy typu „Wyjazd integracyjny” czy „Gulczas, a jak myślisz”.

Joanna Szwilling, strategy consultant w K2

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online