Cyfra+ ma 1,55 mln abonentów. W tym roku ruszy Canal+ HD

Cyfra+ zakończyła 2010 rok z taką samą liczbą abonentów jak poprzedni, ale więcej z nich wybierało droższe pakiety. W tym roku platforma stawia na rozwój kontentu premium i uruchomi wersję HD stacji Canal+.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Na koniec 2009 rok Cyfra+ miała 1,55 mln abonentów. Jak wyglądała baza klientów rok później? - Nasze portfolio na koniec 2010 nie zmieniło się ilościowo, ale jakościowo. Rynek się zmienia, a wraz z nim nasza strategia - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Maciej Kiryłło, dyrektor wykonawczy pionu marketingu i członek zarządu spółki Canal+ Cyfrowy.

- Cyfra+ nie prowadziła tak agresywnej promocji jak w latach ubiegłych, co było decyzją wynikającą z nowej strategii. Nie stawialiśmy na „podbicie” liczb za wszelką cenę. Zależało nam na poprawie struktury portfolio i ten proces już się rozpoczął - wyjaśnia Kiryłło i precyzuje: - Notujemy przegrupowanie klientów, na rzecz wyższych, bogatszych pakietów, w tym zawierających Canal+. Nasze kanały Premium wykupiło ponad 800 tys. odbiorców. Zwiększyliśmy znacznie grupę korzystającą z usługi Multiroom (obecnie co trzeci nowy klient Cyfry+ kupuje tę usługę). Zwiększyliśmy też sprzedaż usługi Cyfra+ VOD.

W tym roku operator nie planuje uruchomienia nowych kanałów tematycznych, ale będzie rozwijać istniejące. - W 2011 szczególną uwagę poświęcimy znaczeniu naszych własnych kanałów na platformie i skupimy się na wzmacnianiu ich marek, bo to one stanowią prawdziwy wyróżnik Cyfry+. W szczególności wciąż powiększająca się rodzina kanałów premium pod brandem Canal+ - mówi Kiryłło - W pierwszym kwartale uruchomimy Canal+ HD - dodaje. Jak zdradza, dekodery HD posiada około 25 proc. abonentów platformy.

W ofercie Cyfry+ nie będzie póki co także pełnego kanału nadającego w trójwymiarze. - Rynek jest jeszcze zbyt mały, zarówno pod względem dostępności treści 3D, jak i odbiorników TV, by stworzyć kilkunastogodzinny kanał. Ta technologia nie rozwija się tak szybko jak HD, jest po prostu trudniejsza w produkcji i odbiorze – wyjaśnia Kiryłło. Rozwijana będzie jednak cały czas oferta wydarzeń sportowych i filmów w 3D.

Canal+ nie planuje na razie poszerzenia wzorem konkurencji oferty o usługi telekomunikacyjne, ale w przyszłości tego nie wyklucza. -  Jeśli pojawi się sposobność podjęcia konstruktywnej współpracy na polu usług triple play i będzie to reprezentowało prawdziwą wartość i korzyść dla naszych odbiorców, wówczas dołączymy takie usługi do naszej oferty – mówi Kiryłło, zaznaczając, że spółka nie prowadzi na razie konkretnych rozmów w tej sprawie. - Rozważamy różne możliwości, np. internet przez satelitę. Na dziś jest to jednak bardzo drogie rozwiązanie, a więc niekorzystne dla naszych abonentów – dodaje.

Z Maciejem Kiryłło, członkiem zarządu i dyrektorem wykonawczym pionu marketingu spółki Canal+ Cyfrowy, rozmawiamy m.in. o aktualnej bazie abonentów Cyfry+, planach firmy na ten rok i sytuacji w branży.

Patryk Pallus: Na koniec 2009 roku Cyfra+ miała 1,55 mln abonentów. Z jaką liczbą zakończyliście 2010 roku i czy jesteście zadowoleni z obecnej bazy klientów?   Maciej Kiryłło: Nasze portfolio na koniec 2010 nie zmieniło się ilościowo, ale jakościowo. Rynek się zmienia, a wraz z nim nasza strategia. Canal+ Cyfrowy ma stabilną, zdrową kondycję finansową, nie mamy długów, generujemy przychody. Dlatego podchodzimy do biznesu perspektywicznie. Cyfra+ nie prowadziła tak agresywnej promocji jak w latach ubiegłych, co było decyzją wynikającą z nowej strategii. Nie stawialiśmy na „podbicie” liczb za wszelką cenę. Zależało nam na poprawie struktury portfolio i ten proces już się rozpoczął. Wolimy inwestować w bazę lojalnych, wieloletnich klientów, którzy są zainteresowani produktem wysokiej jakości.   Notujemy przegrupowanie klientów, na rzecz wyższych, bogatszych pakietów, w tym zawierających Canal+. Nasze kanały Premium wykupiło ponad 800 tyś. odbiorców. Zwiększyliśmy znacznie grupę korzystającą z usługi Multiroom (obecnie co trzeci nowy klient Cyfry+ kupuje tę usługę). Zwiększyliśmy też sprzedaż usługi Cyfra+ VOD. W badaniach nad satysfakcją abonentów z jakości oferty i obsługi abonenta, uzyskujemy wyniki w górnych indeksach CSI (wszystkie ok. 85% i powyżej – badania z VI 2010).   Jak dużo część abonentów Cyfra+ korzysta już z oferty HD?   Blisko 25 proc. naszej bazy ma dekodery umożliwiające odbiór programów w HD. Nasi klienci sami dokonują wyboru dekodera w zależności od posiadanego odbiornika TV.   Czy w planach na 2011 rok jest uruchomienie przez Canal+ Cyfrowy nowych kanałów?   Z badań wynika, że nie ma potrzeby uruchamiania nowych kanałów ponieważ nasze istniejące kanały pokrywają wszystkie najbardziej pożądane przez abonentów obszary tematyczne: filmowo-sportowy – poprzez rodzinę kanałów Canal+, filmowy i dokumentalny poprzez ale kino! i Planete, dziecięcy poprzez MiniMini i ZigZap oraz lifestyle'owy poprzez Kuchnię.tv i Domo.tv.   W 2011 szczególną uwagę poświęcimy znaczeniu naszych własnych kanałów na platformie i skupimy się na wzmacnianiu ich marek, bo to one stanowią prawdziwy wyróżnik Cyfry+. W szczególności wciąż powiększająca się rodzina kanałów Premium pod brandem Canal+. Będziemy inwestować, aby uczynić nasz produkt jeszcze bardziej atrakcyjnym. Wzbogacając ofertę programową naszych własnych kanałów i podwyższając standardy emisyjne (HD i 3D).   Czy zatem któryś z obecnych kanałów spółki, przejdzie w tym roku na emisję w HD?   W pierwszym kwartale uruchomimy Canal+ HD, który wraz z obecnym Canal+ Film HD i Canal+ Sport HD – dadzą kompletną ofertę kontentu premium w wysokiej rozdzielczości.   Pełny kanał 3D też uruchomicie?   W tym roku skupimy się na pokazywaniu pojedynczych wydarzeń, które będziemy  prezentować w specjalnym paśmie Canal+ 3D. Rynek jest jeszcze zbyt mały – zarówno pod względem dostępności treści 3D, jak i odbiorników TV, by stworzyć kilkunastogodzinny kanał. Ta technologia nie rozwija się tak szybko jak HD, jest po prostu trudniejsza w produkcji i odbiorze.   Jeśli chodzi o sportowe relacje w 3D - cały czas śledzimy oferty zagranicznych producentów sygnału. Na razie transmisje w tej technologii realizowane są okazjonalnie. Jak tylko będą dostępne, będziemy je pokazywać. Planujemy relacje w 3D z meczów piłki nożnej, przede wszystkim ligi angielskiej i hiszpańskiej a także z gal bokserskich (bierzemy pod uwagę zarówno kupno sygnału, jak i samodzielną realizację transmisji). Na temat możliwych relacji w trójwymiarze rozmawiamy także z NBA. Rozważamy również pokazywanie innych dyscyplin sportowych w 3D.   Co do filmów na razie możemy jedynie zdradzić, że w tym roku pokażemy animację stereoskopową „Latająca maszyna”- międzynarodową produkcję, która powstała przy wsparciu finansowym Canal+.

grafika

W ub.r. w końcu ruszyła w Polsce naziemna telewizja cyfrowa. Czy jesteście zainteresowani umieszczeniem którejś ze waszych stacji na multipleksie naziemnym lub stworzenie na potrzeby DVB-T nowego kanału?   Na razie nie, ponieważ w dwóch dostępnych multipleksach nie ma miejsca na kanały kodowane. Jeśli pojawi się taka możliwość, to rozważymy taką decyzję.   Czy planujecie wzorem konkurencji wprowadzenie usług telekomunikacyjnych? Jakieś rozmowy z partnerami w tej sprawie są prowadzone?   Cyfra+ jest dostawcą płatnej telewizji przede wszystkim. I na tym skupiamy nasze działania. Koncentrujemy się na dostarczaniu najlepszej jakości produktu telewizyjnego. Nasi klienci są grupą dość dobrze wyposażoną w dostęp do telefonii i internetu i nie są to istotne czynniki wyboru naszej platformy. W tej chwili konkretnych rozmów nie prowadzimy, ale sytuacja jest dynamiczna i jesteśmy otwarci na wszelkie racjonalne propozycje współpracy. Rozważamy różne możliwości np. internet przez satelitę. Na dziś jest to jednak bardzo drogie rozwiązanie, a więc niekorzystne dla naszych abonentów. Jeśli pojawi się sposobność podjęcia konstruktywnej współpracy na polu usług triple play i będzie to reprezentowało prawdziwą wartość i korzyść dla naszych odbiorców, wówczas dołączymy takie usługi do naszej oferty.   Na rynku sporo się dzieje, jesienią współpracę nawiązały TVN i TP, a Cyfrowy Polsat ogłosił, że kupi Polsat. Jak wpływa to na Waszą strategię?   Alians TVN i TP ma charakter dystrybucyjny i na razie jest to dość świeża współpraca. Będziemy obserwować jakie będą jej efekty. Nasza współpraca z TP nadal trwa, w ramach umowy, na mocy której Multipakiet CANAL+ jest oferowany klientom TP poprzez łącza DSL. Sprzedaż za pośrednictwem TP wprawdzie nie rozwinęła zgodnie z oczekiwaniami, ale rozmawiamy jak ożywić naszą współpracę.   Polsat buduje konsekwentnie koncern medialny, ale deklaruje chęć rozwoju w zakresie usług telekomunikacyjnych.   Spokojnie czekamy na rozwój sytuacji. Canal+ Cyfrowy jest bardzo stabilną firmą, w zdrowej kondycji finansowej. Wychodzimy też z założenia, że każdy ma swoja profesję. Naszym priorytetem jest być najlepszym w naszej profesji tj. nadawcy telewizyjnego, a szczególnie treści typu Premium. Jesteśmy zainteresowani nowymi kanałami dystrybucji, które oferuje rozwój nowych technologii.   Z Polsatem planujecie podzielić się częścią praw do Ekstraklasy, jeśli wygracie przetarg. Z czego wynika ta decyzja?   Ofertę w przetargu na prawa do Ekstraklasy na kolejne sezony złożyliśmy samodzielnie. Polsat miał otrzymać sublicencję na prezentowanie wybranych meczy. Tak przedstawiona oferta gwarantuje polskiej piłce najlepszą „widoczność” – możliwość dotarcia do abonentów Cyfry+ i Cyfrowego Polsatu tj. ponad 5 mln potencjalnych widzów. To przekłada się na także na lepszą ekspozycję produktu z punktu widzenia reklamodawców i sponsorów. Przetarg trwa i czekamy na jego oficjalne rozstrzygnięcie. CANAL+ od lat jest przyjacielem polskiego sport, stale obecnym podczas największych wyzwań polskiej piłki. Chcemy ją stale wspierać i relacjonować na naszej antenie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu