Zarządzająca internetowym serwisem „Financial Times” Mary Beth Christie zdradziła na konferencji Digital Editors Network, że odkąd gazeta zaczęła skupiać się na wydaniu cyfrowym, liczba dziennikarzy rosła. Dziś w redakcji zatrudnionych jest łącznie 650 osób, czyli najwięcej w całej jej historii.
Christie dodaje, że aktualnie „Financial Times” czyta łącznie 2 mln osób - zarówno w formie drukowanej jak i cyfrowej. Dziennik ma o 100 tys. więcej subskrybentów tej ostatniej, z czego połowa konsumuje treści za pomocą urządzeń mobilnych. Wśród wszystkich czytelników 340 tys. stanowią natomiast osoby, które wykupiły dostęp premium do treści w witrynie FT.com.
Zdaniem Mary Beth Christie zmiany, które wprowadzono do sposobu organizacji redakcji, muszą się również dokonać w głowach dziennikarzy, spośród których znaczna większość ciągle postrzega przygotowywanie treści przez pryzmat druku.

Tymczasem mimo coraz bardziej cyfrowego charaktery „Financial Times”, twórcy gazety mają ciągle bezpośredni kontakt z czytelnikami i chcą ich traktować równie indywidualnie jak wcześniej, organizując m.in. spotkania.











