Częściej i chętniej sięgamy po łatwiejsze w użyciu kapsułki do prania

Warszawa, 18 sierpnia 2016 r. – Z danych gromadzonych w ramach Panelu Gospodarstw Domowych GfK wynika, iż rynek kapsułek do prania w płynie odnotowuje obecnie dynamiczny wzrost. Jest to najszybciej rozwijający się segment spośród środków do prania. W ostatnich 12 miesiącach wartość zakupów kapsułek dokonanych przez gospodarstwa domowe wzrosła o 12 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku.W tym czasie rynek kapsułek do prania wzrósł do poziomu 350 mln złotych, co stanowiło około jednej czwartej wszystkich wydatków gospodarstw domowych na środki do prania. Wzrost wolumenowy był jeszcze szybszy, osiągając w analizowanym okresie 16 proc. Zwiększyła się również liczba gospodarstw, które zdecydowały się na zakup kapsułek do prania. W analizowanym okresie blisko 5 mln gospodarstw sięgnęło po ten produkt.Kategoria kapsułek do prania w płynie rozwija się nie tylko dzięki nowym nabywcom, ale również dzięki częściej dokonywanym zakupom. W analizowanym okresie kapsułki były kupowane przeciętnie niemal 3 razy w roku. W dodatku aż 60 proc. gospodarstw, które kupiły kapsułki do prania, zdecydowało się na powtórny zakup produktu z tego segmentu w ciągu 12 miesięcy. Jednocześnie spadły jednorazowe wydatki na kapsułki do prania. Podczas pojedynczego aktu zakupu gospodarstwo średnio wydało niecałe 26 złotych, co przełożyło się również na niższe wydatki na gospodarstwo w ciągu całego roku (przeciętnie nieco ponad 71 złotych). Wynikało to z niższych średnich cen oraz mniejszej kupowanej ilości.Wśród wiodących marek na rynku kapsułek do prania, najwyższe udziały miał Ariel, w czołówce znalazły się również Persil i Vizir. Wymienione marki stanowiły około 80 proc. całego rynku kapsułek do prania. Kapsułki do prania są rynkiem produktów markowych, na którym marki własne sieci handlowych mają mniejsze znaczenie.Zakupy kapsułek były dokonywane głównie w dyskontach, hipermarketach, drogeriach i supermarketach stanowiących razem 90 proc. rynku. Sprzedaż kapsułek do prania najszybciej rozwijała się w dyskontach i supermarketach, jednocześnie w pozostałych kanałach, czyli hipermarketach i drogeriach również zanotowano wzrosty. O badaniuPowyższe analizy powstały na podstawie danych pochodzącychz prowadzonego od ponad 20 lat Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. Jego próbę stanowi 8 tys. polskich gospodarstw domowych, zbierających dane za pomocą skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online