Liderem rynku telewizyjnego w czerwcu 2009 roku była"Jedynka" - wynika z najnowszych danych TNSOBOP przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.W porównaniu z analogicznym okresem w 2008 roku TVP1 zanotowałaspadek udziału w rynku o 1,1 punktu proc. do poziomu 21,00 proc..Druga w rankingu TVP2 zyskała 0,01 punktu proc.(15,78 proc.).
Na trzecie miejsce spadła Telewizja Polsat -mniej aż o 5,33 punktu proc. (w czerwcu 2008 r. stacjatransmitowała Mistrzostwa Europy w piłce nożnej).
Na czwartej pozycji - spadek o 1,75 punktu proc. - znalazła sięTVN (11,58 proc.).
W czerwcu swój wynik poprawiła m.in. TV4(wzrost o 0,50 punktu proc.) oraz TV Puls (wzrosto 0,30 punktu proc.)
W grupie 16-49 - docelowej dla stacjikomercyjnych - na pozycję lidera awansowała TVP 1, mimospadku.
W grupie 16-49 (miasta) na pozycji lideraznalazła się Telewizja Polsat przed TVP1.












