Czy Polacy chętnie identyfikują się ze swoją firmą? – raport Zielonej Linii

Odpowiedź na tak postawione pytanie próbowali uzyskać w grudniu br. konsultanci Zielonej Linii, którzy w tym celu przeprowadzili ankietę telefoniczną. Zaledwie 24 proc. respondentów odpowiedziało twierdząco – ich zdaniem Polacy identyfikują się z firmami, w których pracują. Przeciwnego zdania było 24 proc. ankietowanych, natomiast aż 54 proc. osób nie miało zdania w tej kwestii.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Co to oznacza? Dlaczego Polacy niechętnie identyfikują się z firmami, w których pracują? Co w takim razie ma największy wpływ na związek pracownika z firmą? Zdaniem osób biorących udział w ankiecie najważniejsza jest dobra atmosfera w pracy – tak uważa 27 proc. ankietowanych. Bardzo ważna jest także możliwość rozwoju zawodowego i awansu, co potwierdziło 24 proc. respondentów. Nie bez znaczenia okazał się także czynnik ludzki – możliwość dobrej współpracy w zgranym zespole jest najważniejsza według 17 proc. osób biorących udział w ankiecie. Co jeszcze wpływa na identyfikację pracownika z firmą? Według ankietowanych na kolejnych miejscach znalazły się: starania kierownictwa, długość stażu pracy, wysokość zarobków oraz inne przyczyny.

Lojalny pracownik, czujący się związany z firmą, w której pracuje, w rzeczywistości buduje jej pozytywny PR i wpływa na opinię o firmie, także na zewnątrz. Jest więc dla pracodawców szczególnie ważne, aby umiejętnie zadbać o swoich pracowników. W związku z powyższym ciekawą informacją dla pracodawców mogą być odpowiedzi respondentów, którzy zostali zapytani o to, jakie zachowania pracodawcy mogą zapewnić przywiązanie pracownika do firmy. Największa grupa respondentów, bo 21 proc., uznała, że dla nich liczy się przede wszystkim możliwość awansu i podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez udział w szkoleniach, które to działania są wspierane przez pracodawcę. Dodatkowe świadczenia pozapłacowe, takie jak np. bezpłatna opieka medyczna, wskazało  18 proc. ankietowanych, tylko o 1 proc. mniej (17 proc.) respondentów wskazało na równe traktowanie pracowników jako główny czynnik zależny od pracodawcy, a wpływający na przywiązanie do firmy. Ponadto ważne są także takie elementy jak sprawiedliwa ocena pracownika (16 proc.), przestrzeganie przepisów Kodeksu pracy (15 proc.) i właściwe zarządzanie ludźmi (13 proc.).

W ramach przeprowadzonej ankiety konsultanci Zielonej Linii zapytali respondentów także o to, po czym można poznać, że pracownik jest przywiązany do swojej firmy, czyli innymi słowy: jakie uczucia wyrażają jego identyfikację z firmą. Wśród odpowiedzi pojawiły się m.in. duma, lojalność czy wiązanie przyszłości z firmą. Pełne wyniki raportu, łącznie z odpowiedzią na ostatnie pytanie, są dostępne na portalu Zielonej Linii w zakładce: Raporty, analizy, wywiady.

Więcej praktycznych artykułów i najnowszych wiadomości z rynku pracy można znaleźć na: https://www.facebook.com/zielonalinia19524.

Joanna Niemyjska (Zielona Linia 19524, Centrum Informacyjno-Konsultacyjne Służb Zatrudnienia)

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji