Czy polscy przedsiębiorcy są gotowi na ekspansję zagraniczną?

Bank Zachodni WBK wraz z partnerami merytorycznymi: Google, PwC, Korporacją Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych S.A oraz Bisnode przygotował Program Rozwoju Eksportu. Inicjatywa ta ma na celu wsparcie polskich firm w rozpoczęciu działalności na nowych rynkach. Program obejmuje cykl 12 konferencji, podczas których uczestnicy otrzymają niezbędne wskazówki i porady, które ułatwią podjęcie tej ważnej decyzji. Program Rozwoju Eksportu został objęty honorowym patronatem Ministra Spraw Zagranicznych oraz honorowym patronatem Ministra Gospodarki.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Program Rozwoju Eksportu powstał z myślą o firmach planujących rozszerzenie swojej działalności o kolejne rynki. Celem tej inicjatywy jest ukazanie korzyści oraz możliwości, jakie wiążą się z eksportem swoich towarów i usług. Uczestnicy Programu otrzymają wsparcie merytoryczne i wiedzę, która może okazać się niezbędna w odniesieniu sukcesu poza granicami Polski. Program Rozwoju Eksportu to przede wszystkim konkretne rozwiązania, które pomogą przygotować, a następnie ułatwią rozwój na rynkach zagranicznych.

Według szacunków analityków Banku Zachodniego WBK, w tym roku polski eksport wzrośnie – w ujęciu rocznym – o jedną dziesiątą. Oznacza to, że dynamika wzrostu będzie dwukrotnie wyższa, niż w 2014 roku, kiedy to wartość krajowego eksportu przekroczyła 163 mld euro. Jeszcze 20 lat temu, jego udział w PKB Polski wynosił 20%, by w ubiegłym roku osiągnąć poziom 50%. Eksperci Banku Zachodniego WBK szacują, że za pięć lat wzrośnie on do poziomu prawie 60% PKB.

Eksport staje się kołem zamachowym naszej gospodarki. Wierzymy, że  nasz Program przyczyni się do osiągnięcia jeszcze lepszych wskaźników w tym zakresie” - mówi Jerzy Śledziewski, Dyrektor Obszaru Strategii i Sprzedaży Produktów w Pionie Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej Banku Zachodniego WBK. „Edukujemy i inspirujemy przedsiębiorców, aby tworzyli oni nowe wizje dla swoich firm. Bez silnego partnerstwa i wzajemnego wsparcia, osiągnięcie sukcesu w wymiarze międzynarodowym jest bowiem dużo trudniejsze” – dodaje Jerzy Śledziewski.

W ramach Programu, w największych miastach Polski odbędzie się cykl dwunastu konferencji dla przedsiębiorców. W trakcie spotkań, eksperci Banku Zachodniego WBK, Google, PwC, KUKE S.A. oraz Bisnode podzielą się fachową wiedzą i doradzą, które rynki powinny być dla polskich firm priorytetowe. Pokażą również, jak wybrać wiarygodnych partnerów biznesowych, i jak na handel mogą wpływać nowości technologiczne. Zwrócą też uwagę, jak ważne w działalności za granicą są prawo i podatki. Każda konferencja to nie tylko panel dyskusyjny i prezentacje wyników badań, ale również warsztaty merytoryczne, w których może uczestniczyć każdy przedsiębiorca. Udział w konferencjach jest bezpłatny. Osoby zainteresowane mogą rejestrować się na poszczególne wydarzenia Programu na stronie: www.bzwbk.pl/rozwojeksportu.

Program Rozwoju Eksportu wpisuje się w strategiczną działalność Banku Zachodniego WBK, który za jeden ze swoich głównych celów stawia pomoc przedsiębiorstwom w ich rozwoju. Jedną z wcześniejszych inicjatyw banku była Akademia Przedsiębiorczości – cykl warsztatów i szkoleń dla właścicieli firm. Tylko w jej ubiegłorocznej edycji wzięło udział prawie 5000 przedsiębiorców.

Program Rozwoju Eksportu został objęty honorowym patronatem Ministra Spraw Zagranicznych oraz honorowym patronatem Ministra Gospodarki.

Warszawskie spotkanie w ramach Programu odbędzie się 19 maja b.r., w hotelu Sheraton przy ul. B. Prusa 2. Rozpoczęcie zaplanowano na godz. 10. Kolejne konferencje odbędą się w Lublinie (20.05), Białymstoku (21.05), Wrocławiu (26.05), Poznaniu (27.05), Szczecinie (28.05), Krakowie (09.06), Bydgoszczy (10.06), Gdańsku (11.06), Katowicach (12.06) i Rzeszowie (17.06).

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska