„Daily Mail” to jeden z największych dzienników w Wielkiej Brytanii, ukazuje się w formacie tabloidu. Tytuł jest wydawany od 1896 r. Właścicielem gazety jest firma DMG Media. Od 1984 r. wydawana jest weekendowa wersja gazety – „Mail on Sunday”. „Daily Mail” budzi na rynku kontrowersje co do swojej wiarygodności, dlatego w 2017 r. gazeta została usunięta z Wikipedii jako zaufane źródło informacji.
Odejście od steru
Od 2018 r. szefem „Daily Mail” był Geordie Greig, który przejął obowiązki po rezygnacji z tej funkcji przez Paula Dacre’a. Wcześniej, od 2012 r. Greig był na stanowisku wydawcy „Mail on Sunday”.
Teraz poinformowano oficjalnie, że Geordie Greig w trybie natychmiastowym przestanie kierować „Daily Mail”. Przyczyn tej zmiany nie podano, zgodnie z zapowiedzią Greig ma pozostać w wydawnictwie DMG Media w roli konsultanta.

- Pod przywództwem Geordiego, „Daily Mail” nadal informował i bawił miliony czytelników najlepszym dziennikarstwem, stając się najlepiej sprzedającą się gazetą w Wielkiej Brytanii i zdobywając wiele nagród – zaznaczył w komunikacie Lord Rothermere, właściciel dziennika.
Konsolidacja funkcji
Wydawca zdecydował, że nowym szefem „Daily Mail” zostanie Ted Verity, który dotąd był wydawcą „Mail on Sunday”. Verity w ramach działu Mail Newspapers będzie odpowiedzialny za obie drukowane wersje gazety, a także za magazyn „You”.
Nie zostanie powołany oddzielny redaktor naczelny „Mail on Sunday”. Martin Clarke pozostaje dyrektorem DMG Media, co daje mu nadzór nad drukowanymi tytułami, a także nad serwisem Mail Online.

Wydawca utrzymywał dotąd podział na tytuły codzienne i niedzielne, w tym różne linie redakcyjne na takie tematy jak np. Brexit. Wersje drukowane pozostawały również w dużej mierze oddzielone od Mail Online.
Pod rządami Greiga „ Daily Mail" zmienił ton w sprawie Europy, odchodząc od twardego stanowiska w sprawie Brexitu na rzecz kompromisu z UE. Greig wcześniej sprzeciwiał się Brexitowi jako redaktor „Mail on Sunday”, w opozycji do Paula Dacre'a, swojego poprzednika w „Daily Mail”.
Obecne zmiany następują po reorganizacji zespołu wykonawczego, gdy prezes DMG Media Kevin Beatty ogłosił swój plan ustąpienia. Dyrektor operacyjny Mail Online Richard Caccappolo zastąpi Beatty'ego na stanowisku.
W tym samym czasie Lord Rothermere pracuje nad wycofaniem DMG z parkietu po prawie stu latach obecności na giełdzie. Plan został już uzgodniony, a akcjonariusze mają czas do 16 grudnia br., aby zatwierdzić transakcję, która wycenia firmę na 850 mln funtów.











