Disco polo podbija telewizję - Polo TV liderem kanałów muzycznych

W lutym 2013 roku liderem oglądalności wśród stacji muzycznych było Polo TV, a drugie miejsce zajęła Eska TV. Viva Polska straciła najwięcej i spadła na ostatnią pozycję podium, zaś najwięcej zyskał kanał iTV.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Udział w rynku telewizyjnym kanału Polo TV w lutym 2013 roku wyniósł 0,59 proc. W stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł on o 161,3 proc. Stacja ta tak wysoki wynik zanotowała m.in. dlatego, iż nadaje na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Rok temu kanał ten zajmował miejsce trzecie.

Z czwartej na drugą pozycję awansowała Eska TV. Jej udział w analizowanym okresie zwiększył się o 153,4 proc. i ostatecznie wyniósł on 0,41 proc. Stacja ta jednak, podobnie jak Polo TV, nadaje także naziemnie na MUX-1.

Dopiero na ostatnią lokatę podium w zestawieniu spadł dotychczasowy lider oglądalności wśród stacji muzycznych, czyli kanał Viva Polska. Jego udział w lutym br. zmniejszył się o 30,7 proc. do 0,32 proc. - był to jednocześnie największy spadek wśród kanałów muzycznych.

Z kolei największy wzrost w zestawieniu zanotował kanał iTV, zajmujący miejsce piąte. Jego udział poszedł do góry o 165,2 proc. i wyniósł 0,18 proc.

Wśród kanałów młodzieżowych pozycję lidera zajęło MTV Polska, którego udział po spadku o 42,1 proc. wyniósł 0,10 proc. Natomiast wynik konkurencyjnego AXN Spin to niespełna 0,01 proc. Stacja ta jednak nadaje dopiero od stycznia ub.r., zaś do pomiaru telemetrycznego AXN Spin włączony został w styczniu br.

Z kolei w grupie widzów w wieku 13-29 lat nowym liderem została stacja Eska TV, która awansowała z miejsca trzeciego. Jej udział wzrósł tutaj o 108,4 proc. do poziomu 1,19 proc. Z pozycji lidera na drugą pozycję spadła Viva Polska (1,09 proc. udziału, spadek o 8,4 proc.). Ostatnie miejsce podium należało tutaj do Polo TV, które rok temu było czwarte (1,05 proc., + 108,5 proc.).

Również i w tej grupie wiekowej największym wzrostem średniego udziału (aż o 229,2 proc. do poziomu 0,32 proc.) pochwalić się mógł kanał ITV. Z kolei najwięcej stracił VH 1 - było to 13,5 proc. Jego udział wyniósł 0,06 proc.

Najchętniej oglądaną pozycją w kanałach muzycznych w lutym 2013 roku był program „Lista przebojów”, który na antenie Polo TV obejrzało 184 tys. widzów. Ogółem pozycje z anteny tej stacji w zestawieniu dziesięciu topowych programów zajęły aż siedem miejsc. Dwie lokaty przypadły programom z Eski TV, a jedna - z Vivy Polski.

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"