Film opowiada o dziewczynce, której rysunek ożywa w święta po tym, jak Mikołaj bierze go za świąteczne życzenie. Spot pokazuje rodzącą się przyjaźń dziecka i animowanej postaci w codziennych sytuacjach: od mycia zębów, przez wizytę na basenie, po Halloween.
W kolejne Boże Narodzenie rodzina przyjmuje kolędników. Spotkanie z Doodle’em ich zaskakuje, a brak głosu u bohatera smuci rysunkową postać. Dziewczynka pisze do Mikołaja z prośbą o usta. Ten spełnia życzenie, a Doodle dzięki elementowi Mr. Potato Head dołącza do świątecznej zabawy.
W filmie głosu Doodle’owi użycza John Goodman, znany z ról w "Potworach i spółka", "Nowych szatach króla" i "Księżniczce i żabie". Przy animacji doradzał Eric Goldberg, współtwórca Dżina z "Aladyna" (1992). Przy projekcie pracowały Untold Studios, producent hungryman oraz agencja adam&eveDDB.

Znane nazwiska i zaangażowanie widzów
To kolejny świąteczny krótki film Disneya po ubiegłorocznym, nominowanym do Emmy, "A Disney holiday short: The Boy and the Octopus", również w reżyserii Waititiego. Firma w ten sposób chce wzmocnić swoją świąteczną tradycję.
Elementem kampanii było interaktywne wydarzenie na Times Square 12 listopada. Odwiedzający mogli przesłać rysunki przez kod QR i zobaczyć, jak ożywają na wielkim ekranie. Disney zachęca też do świętowania w parkach, na statkach i w sklepach, a w ofercie przypomina klasyki jak "Kevin sam w domu" (1990) i nowości, m.in. "A Very Jonas Christmas Movie" (premiera 14 listopada).










