DisplaySearch: sprzedaż telewizorów LCD będzie rosła wolniej

W 2010 roku globalna sprzedaż telewizorów LCD zwiększyła się o 31 proc, ale rok 2011 ma przynieść spowolnienie tempa wzrostu do 13 proc.

km
km
Udostępnij artykuł:

Firma badawcza DisplaySearch szacuje, że w minionym roku na całym świecie sprzedano ponad 247 milionów telewizorów - o 17 proc. więcej niż w roku 2009.

Trudnym rynkiem dla producentów pozostaje Ameryka Północna, gdzie w pierwszych trzech kwartałach sprzedaż telewizorów wzrosła zaledwie o 0,4 proc. Przyczynia się do tego mniejszy od spodziewanego przez konsumentów spadek cen odbiorników - o 6 proc. w 2010 r., wobec 22 proc. w 2009 r.

Rynek zdominowany jest przez telewizory LCD. Tylko w regionie Azji i Pacyfiku stanowią one mniej niż połowę sprzedawanych odbiorników. Ich sprzedaż ma zwiększyć się ze 190 milionów w 2010 roku do 215 milionów w roku 2011, ale na skutek szybszego tempa spadku cen po raz pierwszy w historii przychód w tym segmencie będzie w ujęciu rocznym mniejszy.

Dla wzrostu sprzedaży telewizorów LCD kluczowym rynkiem w zeszłym roku była Japonia, gdzie dzięki specjalnemu programowi stymulacyjnemu "Eco-Points" sprzedano 22,6 miliona odbiorników - aż o 80 proc. więcej niż w roku 2009. W 2011 roku ten program jednak dobiega końca, w związku z czym spodziewany jest ostry spadek.

Z kolei w Europie sprzedaż telewizorów LCD była w 2010 roku na dość przyzwoitym poziomie, ale w najbliższych kilku latach tempo wzrostu ma na naszym kontynencie spaść z dwu- do jednocyfrowych wskaźników.

Jednocześnie 2011 rok ma być pierwszym w historii, w którym w regionach rozwijających się zostanie sprzedanych więcej telewizorów LCD niż w regionach dojrzałych (Japonia, Ameryka Północna i Europa Zachodnia).

DisplaySearch szacuje również, że 20 proc. sprzedanych w zeszłym roku telewizorów LCD miało podświetlenie LED, a w roku 2011 będą one już stanowiły tutaj większość.

Firma badawcza podaje także, że w 2010 roku na świecie sprzedano ponad 18 milionów telewizorów plazmowych - o 28 proc. więcej niż w roku 2009, w którym odnotowano spadek sprzedaży tego typu odbiorników.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Jak radzić sobie z nadciśnieniem? Kompleksowy przewodnik po zdrowych nawykach
Materiał reklamowy

Jak radzić sobie z nadciśnieniem? Kompleksowy przewodnik po zdrowych nawykach

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]