Podstawowe dane finansowe Grupy ING Banku Śląskiego w 2009 r.:
- przychody ogółem wzrosły o 19% do 2532,3 mln zł,
- koszty ogółem spadły o 1% do 1489,5 mln zł,
- wynik przed kosztami ryzyka wzrósł o 66% do 1042,8 mln zł,
- zysk brutto wzrósł o 31% do 738,3 mln zł,
- zysk netto wzrósł o 34% i wyniósł 595,1 mln zł,
- zwrot z kapitału (ROE) osiągnął poziom 14,3%,
- wskaźnik koszty/dochody wyniósł 59% w porównaniu z 70% w 2008 r.,
- udział kredytów zagrożonych wyniósł 4,4% w porównaniu ze średnią dla banków w wysokości 7,6%,
- wskaźnik wypłacalności na bezpiecznym poziomie 12%.
Z kryzysowego 2009 roku ING Bank Śląski wyszedł w bardzo dobrej kondycji. Utrzymaliśmy silną pozycję banku depozytowego oraz zwiększyliśmy akcję kredytową. Wraz ze wzrostem skali działania znacznie poprawiliśmy efektywność osiągając rekordowy dla banku poziom 59% wskaźnika kosztów do dochodów - powiedziała Małgorzata Kołakowska, prezes ING Banku Śląskiego.

Baza depozytowa, którą budowaliśmy od wielu lat, pozwoliła nam w trudnych warunkach rynkowych udzielać kredytów klientom indywidualnym, zapewnić finansowanie firmom oraz gminom. Na koniec grudnia 2009 roku kredyty osiągnęły poziom 27,6 mld zł, czyli przyrosły o 13%. Największy wzrost sięgający 34% odnotowaliśmy w segmencie detalicznym oraz grupie średnich i dużych firm, gdzie wyniósł on 25%. Istotnie wzrosła rentowność w segmencie korporacji. Mimo obaw o kondycję finansową naszych klientów udział kredytów zagrożonych utratą wartości wyniósł 4,4% na koniec grudnia 2009 roku. To niemal o połowę mniej niż w całym sektorze bankowym - stwierdziła M. Kołakowska.
Na koniec roku współczynnik wypłacalności znajdował się na bezpiecznym poziomie 12%. Bank należał do instytucji finansowych charakteryzujących się wysoką płynnością. Relacja kredytów do depozytów na poziomie 57% świadczy o potencjale w zakresie rozwoju akcji kredytowej - dodała prezes ING Banku Śląskiego.

Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte w 2009 roku:
- wzrost wartości kredytów o 13% do 27 595 mln zł,
- wzrost liczby nowych klientów detalicznych o 371 tys., łączna liczba klientów osiągnęła poziom 2,76 mln,
- wzrost wartości depozytów o 1% do 47 972 mln zł.











