„Do Rzeczy” i „Wprost” mocno w dół, zyskała „Polityka”

W maju br. większość tygodników opinii zanotowało spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciły „Tygodnik Do Rzeczy” i „Wprost”. Wzrosty zanotowały m.in. „Polityka” oraz „Gość Niedzielny” będący liderem zestawienia.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w maju 2014 roku wyniosła 151 556 egz., czyli o 12,68 proc. więcej niż rok wcześniej. Był to największy wzrost w zestawieniu.

Na drugie miejsce z trzeciego awansowała „Polityka” (Polityka), a jej wynik sprzedażowy wzrósł o 5,03 proc. do 127 411 egz.  Stało się tak, bo magazyn ten od połowy sierpnia ub.r. kosztuje 5,90 zł, czyli o 90 groszy więcej niż wcześniej. Trzeba dodać, że do jednego z majowych wydań "Polityki" dołączono płytę DVD z filmem "Pod mocnym aniołem" i dokumentem "Pod mocnym Smarzolem". Mutacja ta kosztowała 29,99 zł.

Natomiast na trzecie miejsce spadł „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był drugi. Jego średnia sprzedaż ogółem w maju br. zmalała o 3,59 proc. i wyniosła 120 786 egz. Tytuł ten w połowie września ub.r. podniósł cenę z również 5 zł do 5,90 zł.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 77 257 egz. po spadku o 16,37 proc (tytuł ten w ciągu roku zdrożał z 3,90 zł do 5,90 zł).

O wiele więcej, bo 30,33 proc. stracił będący oczko niżej „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro), notujący największy spadek w zestawieniu. W maju br. sprzedawał się on średnio w liczbie 59 625 egz. Tytuł ten w badanym okresie kosztował 5,90 zł, niemal 2 zł więcej niż rok wcześniej.

Drugi największy spadek zanotował tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 23,14 proc. i wyniosła 47 642 egz. „Wprost” kosztuje obecnie 5,90 zł, rok wcześniej był o 90 groszy tańszy.

W maju br. w porównaniu do kwietnia br. również większość tygodników opinii zanotowało spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej (19,90 proc.) straciła „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Natomiast wzrost odnotowała jedynie „Polityka” - było to 2,30 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online