Dom Development: 1100 mieszkań do sprzedaży w 2011 roku

Firma deweloperska  Dom Development chce przekazać klientom ok. 1100 mieszkań, głównie w II połowie w 2011. Zarząd spółki ocenia, że wyniki w tym roku będą odpowiadać ostrożniejszym prognozom analityków. Na zakupy gruntów firma chce wydać w tym roku ponad 200 mln zł.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

„To ostrożny szacunek przekazań z potencjałem do wzrostu. Ok. 900 mieszkań przekażemy w II połowie roku. Tymczasem w I kw. przekazania to będzie niska liczba dwucyfrowa, a w II kw. będzie ok. 200. Wynik na koniec bieżącego roku będzie zdecydowanie lepszy niż w 2010. Oceniałbym, że może kształtować się na poziomie ostrożniejszych prognoz analityków. W 2011 roku możemy wprowadzić większą liczbę mieszkań niż w 2010 roku (2150), ale decydująca będzie sytuacja rynkowa" – powiedział wiceprezes Janusz Zalewski dziennikarzom w czwartek.

Dolny przedział prognoz finansowych analityków na 2011 rok to ok. 70 mln zł zysku netto dla Dom Development. W 2010 spółka przekazała 694 mieszkania.

Dom Development obecnie sprzedał już 100% mieszkań, które chce przekazać w 2011 roku.

"Projekty w realizacji dadzą nam łączne przychody 1,05 mld zł. Z kolei wartość mieszkań w projektach już zrealizowanych, które pozostają w ofercie, wynosi ok. 200 mln zł. Tymczasem planujemy wydać ponad 200 mln zł na nowe grunty" - dodał wiceprezes spółki.

Firma deweloperska Dom Development miała 40,41 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2010 roku wobec 80,21 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 513,68 mln zł wobec 704,36 mln zł rok wcześniej.

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały