Przyczyną złych wyników była słaba sprzedaż płaskich telewizorówi telefonów komórkowych południowokoreańskiego producenta.
W IV kwartale ubiegłego roku LG zanotował stratę netto wwysokości 671 miliardów wonów (489 milionów amerykańskich dolarów),w porównaniu do 621 miliardów wonów zysku w analogicznym okresieroku 2007 oraz 24,9 miliarda wonów zysku w III kwartale 2008.Tymczasem dochody firmy zwiększyły się w ujęciu rocznym o 12,2procenta, do poziomu 6,59 tryliona wonów.
Producent nie jest też optymistycznie nastawiony co do rokubieżącego. "Z powodu globalnego kryzysu gospodarczego popytnajprawdopodobniej się skurczy a konkurencja w branży będzie corazmocniejsza. Mamy przed sobą mniej przychylne niż w minionym rokuśrodowisko biznesowe. Będziemy zwiększać inwestycje na kluczowesektory, szczególnie na badania i rozwój, design oraz wizerunekmarki" - czytamy w oficjalnym oświadczeniu LG.

źródło: TradingMarkets.com











