Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje"Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety wpaździerniku 2008 r. wyniosła 477 624 egz., czyli 6,6 proc. mniejniż w analogicznym okresie 2007 roku - wynika z najnowszych danychZwiązku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portalWirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej"(Agora) wyniosła 382 712 egz. Jest to wynik o 13 proc. gorszy niż wpaździerniku 2007 roku.
Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), któryzwiększył swoją sprzedaż o 3 proc. do 197 185 egz.
Tuż za podium znalazła się "Rzeczpospolita" (Presspublika),która zanotował spadek o 7 proc. W październiku br. tytułsprzedawał się w ilości 136 635 egz.
Na piątym miejscu znalazł się "Dziennik" (Axel Springer Polska)ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 83 176 egz. (spadek o 50proc.).

W październiku br. w porównaniu z wrześniem br. wzrosła sprzedażwiększości tytułów ogólnopolskich.
*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie -taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasieprzedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatnerazem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż wramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30%ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedażyegzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przezwydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. wsamolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych wzamian za towary lub usługi.











