Dynamiczny wzrost sprzedaży i utrzymana rentowność – Benefit Systems publikuje wyniki za I półrocze 2014 r.

Wybrane dane z raportu finansowego Grupy Benefit Systems za I półrocze:

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

  • 494 tys. kart sportowych na koniec czerwca 2014 (+14,9% r/r), tj. 64,2 tys. r/r
  • dynamiczny wzrost przychodów: 223,1 mln zł (+18,2% r/r)
  • utrzymana rentowność: 40,9 mln zł zysku brutto ze sprzedaży
  • niższe koszty sprzedaży w relacji do przychodów

Rosnąca dynamika sprzedaży

W I półroczu 2014 przychody ze sprzedaży Grupy Benefit Systems wyniosły 223,1 mln zł i były wyższe o 18,2% od przychodów w I półroczu 2013. Spółka utrzymała rentowność – zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 40,9 mln zł.

Dynamiczny wzrost przychodów i utrzymanie rentowności na wszystkich poziomach przekładają się na wyższy zysk. Zysk EBIT Grupy Benefit Systems wyniósł w pierwszym półroczu 14,7 mln zł i był wyższy o 34,8% rok do roku. Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł w tym okresie 11,9 mln zł i był wyższy o 30,6% rok od roku.

- Historycznie pierwsze półrocze dla Grupy Benefit Systems jest sezonowo słabsze na poziomie rentowności i zysku, dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągniętych w tym roku wyników oraz utrzymania marży. Efekty programu zmian zarządczych i kontroli kosztów są widoczne - mówi Tomasz Józefacki, prezes Benefit Systems S.A.

Stabilna tendencja spadku kosztów ogólnoadministracyjnych w relacji do przychodów została utrzymana. W I półroczu 2014 zamknęły się one kwotą 13,6 mln zł i stanowiły 6,1% przychodów. Warto podkreślić, że po wyłączeniu kosztów programu motywacyjnego, koszty w relacji do przychodów wyniosłyby 5,2%.

Wzrost liczby kart sportowych

Liczba kart sportowych na koniec czerwca wyniosła 494 tys. – w porównaniu z końcem czerwca 2013 roku ich liczba zwiększyła się o prawie 14,9% (64,2 tys. sztuk). Wzrost liczby użytkowników programu sportowego związany ze sprzedażą do nowych oraz dosprzedażą do obecnych klientów, instalacja dodatkowych terminali w klubach, przełożyły się pozytywnie na marżę brutto ze sprzedaży w segmencie kart sportowych. W I półroczu 2014 wyniosła ona 21,4% i wzrosła o 2,8 p.p. w stosunku do I półrocza 2013.

Nowe Produkty*

Przychody segmentu nowych produktów w I półroczu 2014 wyniosły 7,6 mln zł i wzrosły o 55,6 % rok do roku. Liczba dostępów do platformy MultiBenefit, oferującej abonamentowy dostęp do produktów Benefit Systems i jego partnerów, osiągnęła 177 tys. i zwiększyła się prawie 6-cio krotnie w stosunku do stanu na koniec I półrocza 2013. Obecnie sprzedaż jest prowadzona w okresie promocyjnym, ma to na celu zbudowanie najszerszego dostępu do użytkowników.

- Obserwujemy rosnące zainteresowanie programem motywacyjnym MultiBenefit – opartym na modelu abonamentowym, które przekłada się na wzrost liczby klientów oraz dostępów do platformy. Jednak warto podkreślić, że nowe produkty znajdują się obecnie w początkowej fazie rozwoju, dlatego wymagają dalszego inwestowania i udoskonalania. – dodaje Tomasz Józefacki.

Inwestycje w branży fitness

Grupa Benefit Systems będzie kontynuować działania konsolidacyjne w branży fitness. Na koniec I półrocza 2014 inwestycje Spółki w branży fitness obejmowały 39 klubów fitness w całym kraju, w tym 19 klubów dojrzałych**. Strategia rozwoju Spółki w segmencie fitness przewiduje otwarcie do końca bieżącego roku przynajmniej kolejnych 9 klubów, a w perspektywie najbliższych kilku miesięcy konsolidację aktywów fitness w nowo utworzonym podmiocie. W dniu 24 lipca br. Spółka przedłużyła umowy inwestycyjne z Calypso Fitness i Fabryką Formy do końca roku 2025.

Podsumowanie wyników finansowych Grupy Benefit Systems za I półrocze 2014 oraz II kwartał:

***zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej

Więcej informacji:

Rafał Janik – Relacje Inwestorskie Benefit Systems S.A. | tel. 22 24 24 090 | email: r.janik@benefitsystems.pl

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele