“Dzień Dobry TVN” w dni powszednie w okresie od 5 września do 7 października br. śledziło średnio 513 tys. osób, co dawało TVN 16,93 proc. udziału w grupie 4+ i 19,61 proc. w komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Program stracił 3 proc. widzów w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, gdy gromadził przed ekranami telewizorów 529 tys. oglądających. Trzeba też dodać, że udział “DD TVN” jest teraz wyższy niż rok wcześniej - wynosił wtedy odpowiednio 16,02 proc. i 17,99 proc.
Z kolei nadawane w Dwójce “Pytanie na śniadanie” zanotowało na początku aktualnego sezonu średnią oglądalność na poziomie 415 tys. widzów. Udział TVP 2 w czasie emisji magazynu wyniósł 13,72 proc. w 4+ i 10,69 proc. w 16-49. Widownia morning show spadła o 12 proc. Rok temu wynosiła ona średnio 470 tys., a jego udział to było odpowiednio 14,27 proc. i 12,64 proc.

Od września br. TVP 2 zmieniła jednak formułę piątkowego wydania, które ma innych prowadzących i poświęcone jest głównie kulturze. Same piątkowe odcinki miały średnio 345 tys. widzów przy udziale na poziomie 11,08 proc. w 4+ i 7,58 proc. w 16-49.
Dane telemetryczne pokazują, że “Dzień dobry TVN” ma młodszą widownię niż “Pytanie na śniadanie”. Morning show TVN przyciąga głównie widzów z miast i z wykształceniem średnim i wyższym, natomiast poranny program TVP 2 śledzą najchętniej osoby ze wsi i mniejszych i średnich miast oraz ludzie z wykształceniem podstawowym i średnim.
Z kolei emitowaną w TVP 1 “Kawę czy herbatę?” na początku sezonu jesiennego w dni powszednie śledziło 404 tys. widzów, co dało TVP 1 23,18 proc. w grupie 4+ i 18,32 proc. w 16-49. Rok wcześniej widownia tej telewizji śniadaniowej wyniosła 422 tys. osób.












