Dziennikarze doceniają obsługę PR w PZU

PZU i jego rzecznik prasowy zajęli pierwsze miejsce w przeprowadzonym w lipcu i sierpniu tego roku cyklicznym „Badaniu opinii dziennikarzy na temat towarzystw ubezpieczeniowych i ich polityki Public Relations”.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Celem badania było określenie znajomości i poziomu zadowolenia ze współpracy z poszczególnymi towarzystwami ubezpieczeniowymi, ocena ich polityki public relations, wskazanie trudności i oczekiwań respondentów oraz nakreślenie postrzeganego przez dziennikarzy wizerunku towarzystw ubezpieczeniowych.

Miejsce lidera zestawienia PZU zawdzięcza konsekwentnemu plasowaniu się w czołówce rankingów, a w szczególności tych o największej ważności dla oceniających dziennikarzy. Dziennikarze, oceniając jakość współpracy z danym towarzystwem ubezpieczeniowym, zwracają uwagę przede wszystkim na szybkość odpowiedzi i dostępność pracowników biura prasowego. Te dwa czynniki warunkują wywiązanie się przez dziennikarza z jego redakcyjnych obowiązków, w które wpisane jest przygotowanie materiału do publikacji na nieprzekraczalny deadline.

Badanie trwało od lipca do sierpnia 2012 roku, obejmując dziennikarzy zatrudnionych w redakcjach dzienników, czasopism i portali internetowych oraz telewizji i agencji informacyjnej. Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metodą IDI (Individual In-Depth Interview). Przeprowadzone wywiady miały charakter wywiadów standaryzowanych, czyli opartych o ustrukturyzowane narzędzie – kwestionariusz zawierający zarówno pytania otwarte, jak i zamknięte.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"