Dziennikarze o PR sieci handlowych

Za najbardziej użyteczne i cenne działanie PR dziennikarze uznali organizowanie przez sieci handlowe konferencji prasowych.

matteo
matteo
Udostępnij artykuł:

Wynika z badania "Sieci handlowe w opinii dziennikarzy" zrealizowanego przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia. Szczególnie dobrze wspominano konferencję dla dziennikarzy organizowaną przez Metro w Duseldorfie oraz kampanię promocyjną sieci Biedronka i otwarcie sklepu Piotr i Paweł połączone ze spotkaniem z dziennikarzami.

Za oryginalne działania piarowe ostatniego roku dziennikarze uznali otwarcie sklepów Media Markt i Saturn, którym towarzyszyła duża promocja. Wymienili także otwarcie sklepu sieci Ahold, któremu towarzyszyła akcja fotograficzna. Wśród oryginalnych działań piarowych pojawiła się także kampania reklamowa sieci Biedronka oraz akcja zbierania zużytych baterii przez sieć Tesco. Wielu respondentów nie odpowiedziało jednak na to pytanie, gdyż nie umiało przypomnieć sobie takich działań PR, które uznaliby za oryginalne lub niepowtarzalne.

Za działania sieci handlowych mające największy oddźwięk wśród konsumentach dziennikarze uznali działania promocyjne, takie jak np. reklama telewizyjna sieci Biedronka, oraz reklama na billbordach sieci Media Markt, które przez swoją oryginalność zapadły w pomięć konsumentów. Tesco było chwalone przez dziennikarzy za kampanię promującą polskie produkty. Według badanych oddźwięk wśród konsumentów wywołały także akcje organizowane przez sieci np. akcja organizowania pomocy dla ofiar tsunami organizowana przez sieć Metro.

Badanie "Sieci handlowe w opinii dziennikarzy" zostało przeprowadzone metodą wywiadów standaryzowanych w połowie 2005 roku na próbie N=30 dziennikarzy. W badaniu wzięli udział dziennikarze współpracujący z sieciami handlowymi branży FMCG i DIY. Odsetek wszystkich dziennikarzy zajmujących się tą tematyka jest szacowany na około 80-100 osób.

źródło: piar.pl

matteo
Autor artykułu:
matteo
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+