E-commerce w Europie - podobieństwa i różnice

Wiedza to władza, a w przypadku biznesu e-commerce, dane mają szczególną wartość. Dostarczają firmom wskazówek, w jaki sposób dostosować się do zmiennych warunków rynkowych, by móc oferować najlepsze doświadczenia sprzedażowe. Czy w czasach, gdy dzięki rozwojowi internetu, praktycznie każdy biznes może z dnia na dzień obejmować kolejne rynki, konsumenci różnią się jeszcze między sobą, w zależności od kraju, z którego pochodzą?

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Visual Meta działa pod marką ShopAlike (LadenZeile w Austrii i Niemczech)  na 13 europejskich rynkach. Korzystając z naszych własnych danych sprawdziliśmy, jakie podobieństwa i różnice występują pomiędzy konsumentami w poszczególnych krajach, pod względem używanych przez nich systemów operacyjnych, urządzeń, czy przeglądarek.

Windows - król desktopu

Porównując desktopowe systemy operacyjne, zauważamy bez trudu, że Windows wciąż niepodzielnie rządzi w tej kategorii w każdym europejskim kraju. Ponad 85% użytkowników korzysta właśnie z tego systemu na swoich komputerach. Liczby mówią same za siebie: szacuje się, że na Świecie jest ponad miliard komputerów z systemem Windows. Z danych Apple, opublikowanych w kwietniu tego roku, wynika natomiast, że na Świecie działa obecnie blisko 100 milionów komputerów z Mac OS.

Ponad 99% nowych smartfonów działa na Androidzie lub iOS

Na rynku smartfonów, mamy do czynienia z duopolem Androida i iOS, które podzieliły go niemal po połowie, a łącznie odpowiadają za ponad 99% nowych smartfonów. Choć na większości rynków europejskich przeważa Android (wyjątek stanowią tu w zasadzie Dania i Szwecja, w których wyraźnie przeważa iOS, a także Austria, Niemcy, Finlandia, czy Francja, gdzie dzielą one rynek mniej więcej po połowie), to według danych firmy badawczej Strategy Analytics, to iPhone 7 z systemem iOS był najlepiej sprzedającym się smartfonem w pierwszym kwartale 2017r. 

Przeglądarka - hegemonia Google’a

Jeśli chodzi o przeglądarki, ogólnie w Europie dominuje Chrome z udziałem w rynku na poziomie 53,31%. Użytkownicy doceniają bezpieczeństwo, które zapewnia, a także szybkość i prostotę. Niemniej, jak przekonaliśmy się przy okazji Internet Explorera, sytuacja może się diametralnie zmienić i to w bardzo szybkim tempie. Odnośnie tego ostatniego, nadal ma on dość silną pozycję w Austrii (29%), czy Holandii (ponad 23%). Warto zwrócić tu także uwagę na pozycję Firefoxa w Niemczech i Austrii, gdzie  jest on przeglądarką nr 1 (odpowiednio 46,75% i 32,83% udziału w rynku).

Sytuacja w Polsce

Polska nie wyróżnia się szczególnie na tle innych europejskich krajów. Na desktopie niepodzielnie rządzi u nas Windows (ponad 95% użytkowników, drugi najwyższy wynik po Węgrzech), na smartfonach Android (ponad 75%, drugi najwyższy wynik po Słowacji), a wśród przeglądarek Chrome (ponad 51%). W tej ostatniej kategorii mocno trzyma się u nas Chrome (ponad 38% udział, w rynku stawia nas na drugim miejscu po Niemczech pod względem przywiązania do tej przeglądarki). Polska ma też (obok Finlandii i Włoch) jeden z niższych udziałów w rynku Internet Explorera (7,8%).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"