Sześć nowych kategorii w konkursie Effie Awards Poland 2022

Rozpoczął się proces przyjmowania zgłoszeń do konkursu reklamowego Effie Awards Poland. Ostateczny termin to 11 lipca. W tym roku projekty można zgłaszać w 30 kategoriach: 13 dotyczy produktów i usług, a 17 to kategorie specjalne.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Sześć nowych kategorii w konkursie Effie Awards Poland 2022

Kampanie i działania marketingowe dotychczas można było zgłaszać do Effie Awards Poland w ramach 12 kategorii produktów i usług oraz 12 kategorii specjalnych.

Sześć nowych kategorii

W tym roku komitet wyłonił sześć nowych kategorii, a także postawił na uporządkowanie i ustrukturyzowanie kategorii, tak by każda z nich miała swoje miejsce w konkursie i była łatwo dekodowana przez zgłaszających.

Tym sposobem powstało 5 zbiorów dla 30 kategorii – 13 kategorii produktów i usług oraz 17 kategorii specjalnych:  Industry – kategorie produktów i usług, Audience – kategorie specjalne, Channels & Tools – kategorie specjalne, Marketing Excellence – kategorie specjalne i Positive Change – kategorie specjalne.

Zmiany zaszły także w obrębie struktury kategorii, łącząc je w grupy działań o podobnej charakterystyce. I tak pojawiła się grupa kategorii Audience łącząca działania do specyficznych grup docelowych; Channels & Tools gdzie znalazły się wszystkie kategorie odwołujące się do użycia konkretnych narzędzi komunikacyjnych; Positive Change, czyli te działania, które poza celami biznesowymi realizują także te z zakresu odpowiedzialności społecznej.

- W grupie Marketing Excellence, znalazły się kategorie, do których zgłaszane są działania odpowiadające na wyjątkowe wyzwania marketingowe – a więc i te które wykraczają poza samą komunikację. – powiedział Marcin Samek, chief innovation officer w McCANN Poland.

- Obserwując aktualne trendy rynkowe, dynamikę branży oraz wzrost działań i aktywności w mediach internetowych, postanowiliśmy wprowadzić kilka zmian w obecnych kategoriach oraz dodać nowe. Pozwolą one jeszcze lepiej ustrukturyzować kategorie, a dla zgłaszających będą ułatwieniem w określaniu tego, co było kluczowe w zrealizowanych kampaniach. Jednocześnie wprowadzone zmiany będą bardziej odzwierciedlać te aspekty i działania, które chcemy promować poprzez Effie Awards - podkreśliła Barbara Pasterczyk, CMO, ING Bank Śląski.

Nowe kategorie

Wśród nowopowstałych kategorii znalazły się: Green Solutions (zbiór Industry) – kategoria obejmująca kampanie komunikacyjne i działania marketingowe promujące marki, produkty lub usługi z obszaru szeroko rozumianych „zielonych technologii”, czyli pro ekologicznych lub powiązanych z koncepcją gospodarki o obiegu zamkniętym; Silver (zbiór Audience) –  kategoria przeznaczona dla działań komunikacyjnych skierowanych do generacji Silver (60+), obejmująca bardzo szeroki katalog narzędzi online i offline, w tym unikalnych kanałów dotarcia do odbiorców, np. muzyka, sport, gaming, influencer marketing; Social Media Driven (zbiór Channels & Tools) – utworzona z myślą o kampaniach, o których sile i efektywności w pierwszej kolejności decydują media społecznościowe, współpraca z influencerami czy też szerzej, działania z zakresu advocacy, których idea od początku wynikała ze specyfiki tych kanałów; Gaming & Esport (zbiór Channels & Tools) – kategoria powstała na kanwie wciąż rosnącego zainteresowania gaming marketingiem jako niestandardowe podejście do realizacji działań biznesowych; Partnership (zbiór Channels & Tools) – w tej kategorii osią zainteresowania jurorów będą strategiczne partnerstwa pomiędzy dwoma lub więcej podmiotami o profilu komercyjnym, mające na celu realizację wspólnego celu na poziomie biznesowym, marketingowym bądź komunikacyjnym; Equality (zbiór Positive Change) – jurorzy w tej kategorii będą nagradzać wszelkie działania komunikacyjne podmiotów o profilu komercyjnym, w ramach których promuje się ideę równego traktowania i/lub walkę z dyskryminacją.

Zainteresowani mają w sumie 4 terminy na zgłaszanie projektów do konkursu. Pierwszy mija 16 maja, drugi - 6 czerwca, trzeci - 27 czerwca, czwarty - 11 lipca br. Gala odbędzie się 8 listopada br.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"