Ekstraklasa.tv, Futbolowo.pl i 90minut.pl na czele serwisów piłkarskich, najmocniej przyciągają Realmadryt.pl i Weszlo.com (TOP15)

Wśród serwisów internetowych poświęconych piłce nożnej najwięcej użytkowników ma Ekstraklasa.tv, najwięcej odsłon generuje 90minut.pl, a na najdłużej każdego użytkownika przyciągają Realmadryt.pl, Weszlo.com i Fangol.pl. W czołowej piętnastce są też m.in. strony PZPN-u, Legii, Lecha, Barcelony i UEFA.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Piłka nożna jest najpopularniejszą dyscypliną sportu w naszym kraju, więc dotyczące jej treści są istotnymi częściami większości serwisów sportowych. Przy czym w statystykach Megapanelu PBI/Gemius wyniki całych witryn nie są już najczęściej rozbijane na sekcje tematyczne, więc przy serwisach sportowych nie wiadomo, jakie są statystyki działów piłkarskich. Wyjątkiem jest Sport.pl (należący do Grupy Gazeta.pl), w którym przy pomiarze Megapanelowym wyodrębniona jest m.in. sekcja Piłka - w marcu br. zanotowała 696,8 tys. użytkowników i 8,31 mln odsłon, a każdy odwiedzający korzystał z niej średnio przez 17 minut i 43 sekundy.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/onet-i-wirtualna-polska-z-czolowymi-serwisami-sportowymi-mocno-w-gore-sportowefakty-pl-i-przegladsportowy-pl-top10 ##

Zdecydowana większość serwisów stricte piłkarskich nie jest związana z czołowymi portalami, chociaż według danych z marca dwa pierwsze miejsca pod względem zasięgu zajęły strony należące do takich wydawców: Ekstraklasa.tv (wchodząca w skład Grupy Onet) i Futbolowo.pl (należące do Grupy Gazeta.pl)

Ekstraklasę.tv - na której publikowane są skróty meczów T-Mobile Ekstraklasy i magazyn podsumowujący każdą kolejkę rozgrywek - odwiedziło 672,2 tys. internautów, którzy wykonali 5,14 mln odsłon i spędzili na stronie średnio po 19:04 minuty. Zaznaczmy, że serwis jako jedyny z zestawienia jest promowany na dużym portalu (Onet.pl), ponadto w miesiącach przerwy w rozgrywkach T-Mobile Ekstraklasy (grudniu, styczniu, czerwcu i lipcu) notuje zdecydowanie niższą odwiedzalność. Witryna w podobnej formie będzie działać w najbliższych latach, ponieważ Grupa Onet-RASP kupiła prawa do pokazywania w internecie skrótów meczów Ekstraklasy w latach 2015-2019 (więcej o tym).

Futbolowo.pl to platforma pozwalająca klubom z niższych klas rozgrywkowych tworzyć i redagować swoje strony internetowe (działające w tej domenie i składające się na jej wyniki). W marcu miała 432,8 tys. użytkowników, 12,34 mln odsłon i 25:49 minuty średniego czasu korzystania przez internautów. Trzecim serwisem na liście należącym do dużego wydawcy jest Ekstraklasa.net (kontrolowana przez Grupę Polska Press).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-marcu-2015-roku ##

Wśród pozostałych stron liderem pod względem liczby użytkowników i odsłon jest mające profil stricte informacyjny 90minut.pl - z 421,4 tys. użytkowników i 26,75 mln odsłon w marcu br. Natomiast najdłuższy średni czas spędzany przez każdego odwiedzającego zanotowały Realmadryt.pl (godzina i 27:08 minuty), publicystyczne Weszlo.com (godzina i 11:47 minuty) i rozrywkowy Fangol.pl (godzina i 3:30 minuty). Spora część analizowanych stron nie jest w Megapanelu objęta audytem site-centric, więc nie ma ich statystyk odsłon i czasu korzystania.

Oprócz polskiej strony Realu Madryt w rankingu znalazły się też serwisy innych klubów: Legii Warszawa (Legia.com), Lecha Poznań (Lechpoznan.pl) i FC Barcelony (Fcbarca.pl). Są też witryny organizacji futbolowych: dwie Polskiego Związku Piłki Nożnej (PZPN.pl i Laczynaspilkanozna.pl - ta druga została uruchomiona jesienią ub.r. wspólnie ze sponsorującym reprezentację Alior Bankiem) oraz strona UEFA.com.

Podobny profil jak Fangol.pl ma Magiafutbolu.pl - obie strony są oparte na mechanizmie znanym z Demotywatorów czy Kwejka: zamieszczają zabawne grafiki i klipy dodawane i oceniane przez internautów. Z kolei branżę prasową reprezentuje na liście serwis tygodnika „Piłka Nożna”.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/serwisy-z-humorem-bezuzyteczna-pl-przed-demotywatorami-i-kwejkiem-chociaz-przyciaga-slabiej-top10 ##

W zestawieniu nie uwzględniliśmy stron z nielegalnie udostępnianymi transmisjami i skrótami meczów lub linkami do nich, także dlatego że chociaż dominuje na nich futbol, to znajdują się też treści dotyczące innych dyscyplin.

Ekstraklasa.tv osiągnęła bardzo duży wzrost w porównaniu z marcem ub.r., kiedy była jeszcze wydawana przez Grupę TVN. Liczba użytkowników witryny zwiększyła się o 432,8 tys. (czyli o 180,7 proc.), odsłon - o 3,68 mln (251 proc. w górę), a średni czas korzystania - o 10:45 minuty (czyli o 129 proc.).

Z kolei Futbolowo.pl zanotowało spadek: o 83,5 tys. użytkowników, 3,19 mln odsłon i 2:31 minuty na przeciętnego użytkownika (to 16,2, 20,6 i 8,9 proc. w dół). Natomiast 90minut.pl przy minimalnie mniejszej liczbie odwiedzających miało o 3,75 mln odsłon więcej (16,3 proc. w górę) i nieznacznie krótszy średni czas korzystania.

Ekstraklasa.net i Fangol.pl przy mniejszej liczbie użytkowników niż przed rokiem (odpowiednio o 53,5 tys. i 66,7 tys.) zanotowały więcej odsłon (o 921 tys. i 291,9 tys.). Weszlo.com zyskało w skali roku 9,4 tys. użytkowników i 1,6 mln odsłon, a Realmadryt.pl zanotował nieznaczne spadki - o 12,3 tys. użytkowników i 98,1 tys. odsłon.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online