Podczas konferencji prasowej zarządu Energi jej prezes, Daniel Obajtek, ogłosił przezwyciężenie problemu długotrwałego braku faktur dla klientów spółki. Nastąpiło to w wyniku prac dedykowanych zespołów ekspertów. Władze spółki ogłosiły, że do końca lipca zdecydowana większość zaległych faktur, które były konsekwencją wdrożenia nowego systemu billingowego, została wystawiona i wysłana do klientów.
- Nasza spółka osiągnęła konkretny sukces. W marcu ok. 80 tys. klientów wciąż było długotrwale niefakturowanych. Niektórzy z nich czekali przy tym na rachunki nawet od 2015 roku. Wszystko to było winą decyzji o migrowaniu danych klientów do niestabilnego systemu, przez co doszło do nieprawidłowości i problemów z fakturowaniem - wyjaśniał podczas konferencji prezes Daniel Obajtek.
Problemy z fakturami Energi trwały od 2015 roku, kiedy wprowadzono nowy system obsługi klientów. Ze względu na brak porozumienia, a potem spór sądowy z realizującym zamówienie dostawcą, oprogramowanie zostało przejęte przez informatyków spółki przedwcześnie, w konsekwencji czego system stał się niestabilny, a faktury przestały spływać do klientów.

Grupa Energa w ramach działań marketingowych prowadzi akcje sponsoringowe m.in. drużyn sportowych. W lipcu tego roku podpisała umowę sponsorską z Lechią Gdańsk.











