"Sektor medialny jest procykliczny, obecna stabilizacjagospodarcza powinna wpłynąć na łagodne zwiększenie budżetówreklamowych w 2010 r., podczas gdy pełna poprawa nastąpi w 2011 r."- czytamy w raporcie.
Analitycy zaznaczyli, że w 2009 r. budżety reklamowe firm wregionie CEE zostały obcięte o 15-30%, co - ich zdaniem - znacznieprzekracza skalę, którą sugerowałaby korelacja z dynamiką PKB.
"Sądzimy, że reklamodawcy zakończyli już cięcia i w przyszłymroku zacznie się ich powrót na rynek" - czytamy dalej.
Analitycy podkreślili, że Polska jest jedynym krajem regionu,który w 2009 r. zanotuje pozytywny wzrost PKB, podczas gdy spadekwydatków reklamowych osiągnie prawdopodobnie 15%. Erste pozytywnieocenia perspektywy polskiej gospodarki, zwłaszcza biorąc pod uwagęwpływ prowadzonych projektów infrastrukturalnych i organizacjiMistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 r. Analitycy zaznaczyli, żelokalne media powinny znacząco na tej poprawie skorzystać.

Erste rekomenduje "kupuj" dla Agory i TVN oraz "akumuluj" dlaCyfrowego Polsatu.











