Europejscy sprzedawcy detaliczni chcą wprowadzać technologiecyfrowe

Większość sprzedawców detalicznych jest świadoma zwiększania się wprzyszłości znaczenia technologii cyfrowych i planuje wprowadzać jedo swoich usług - wynika z raportu przeprowadzonego w siedmiueuropejskich krajach na zlecenie Visa Europe. Detaliści chcązarówno prowadzić sprzedaż w internecie, jak i instalować w swoichsklepach nowoczesne urządzenia.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według szacunków udział handlu on-line w całości sprzedażyzbliży się w latach 2012-2015 do 20%. Jednak tylko nieco ponadjedna czwarta detalistów (28,7%) oczekuje spadku liczby sklepów,natomiast aż 70% przewiduje wprowadzenie nowych formuł sprzedaży iwięcej informacji o produktach.

I tak więcej niż dwie trzecie (70%) handlowców - najczęściej zWielkiej Brytanii i Holandii - myśli o dodaniu nowych formsprzedaży, takich jak połączenie internetowego serwisuinformacyjnego z zasadą odbioru towarów na miejscu. Wynika to zszacunków mówiących, że w latach 2012-15 ponad 71% konsumentówpoprzedzać będzie zakupy "rozpoznaniem produktów" w Internecie. Aponieważ prawie 60% detalistów uważa, że funkcje handlowe witryninternetowych będą przeważać nad funkcjami informacyjnym, należysię spodziewać, że większość z nich rozpocznie prędzej czy późniejsprzedaż wysyłkową. Zresztą niemal 60% badanych wyraża opinię, że wprzyszłości kanały sprzedaży internetowej i tradycyjnej upodobniąsię do siebie, a tylko 23% oczekuje diametralnych różnic iodmiennych funkcji tych form handlu.

Sprzedawcy detaliczni planują również w najbliższych latach2012-2015 wprowadzenie w swoich sklepach nowoczesnych urządzeńtechnologicznych. I tak 48% detalistów, najczęściej w Szwecji(52,7%) i w Niemczech (52,6%) sądzi, że do tego zainstalujeelektroniczne urządzenia do obsługi klientów, takie jak kioskielektroniczne lub interaktywne komputery, natomiast 34% przewidujewprowadzenie usprawniających zarządzanie zapasami "inteligentnychmetek" (które w dalszej przyszłości wykorzystywane będą wpromocjach konsumenckich).

Z kolei 48% firm handlowych, głównie w Wielkiej Brytanii (53%) iHolandii (50%) ocenia płatności elektroniczne jako "ważne" lub"bardzo ważne" dla procesów automatyzacji obsługi klienta. Dlategodetaliści - zwłaszcza w Wielkiej Brytanii - sygnalizują wysokistopień gotowości do wprowadzenia takich rozwiązań, jak zbliżeniowekarty płatnicze, wielofunkcyjne karty mogące służyć jako kartydebetowe, kredytowe lub przedpłacone, minikarty - breloczki, czyteż płatności z użyciem telefonii komórkowej. Natomiast ponad 50%firm handlowych oczekuje zastosowania nowych rozwiązańtechnologicznych umożliwiających indywidualne adresowanie promocjikonsumenckich z wykorzystaniem poczty elektronicznej i telefoniikomórkowej - w oparciu o informacje uzyskane m.in. dzięki programomi kartom lojalnościowym.

Sondaż "Sklep przyszłości 2012-2015" został przeprowadzony nazlecenie Visa Europe przez ośrodek badawczy Centre for RetailResearch z Nottingham w lutym i marcu br. wśród 300 średnich imałych przedsiębiorstw handlu detalicznego w siedmiu krajacheuropejskich: Francji, Holandii, Niemczech, Norwegii, Szwecji,Wielkiej Brytanii i Włoszech.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"