Europejski rynek reklamy internetowej wart ponad 30 miliardów euro

Wielka Brytania jest motorem napędowym innowacji i rozwoju europejskiego rynku internetowej reklamy - wynika z raportu IHS i IAB Europe.

km
km
Udostępnij artykuł:

W 2014 roku w Wielkiej Brytanii na reklamę online wydano 8,9 miliarda euro, a wydatki w przeliczeniu na jednego mieszkańca były tam dwa razy większe niż we Francji i Niemczech, trzy razy większe niż europejska średnia oraz 11 razy większe niż w Rosji.

Całkowite nakłady na internetową reklamę w Europie rosną w szybkim tempie od 2006 roku, a obecnie sięgają ponad 30 miliardów euro rocznie.

grafika

Za Wielką Brytanią w ubiegłym roku pod względem wydatków na reklamę online znalazły się kolejno: Niemcy (5,4 mld euro), Francja (3,7 mld euro), Włochy (1,9 mld euro), Rosja (1,8 mld euro), Holandia (1,5 mld euro), Szwecja (1 mld euro), Hiszpania (1 mld euro), Dania (0,7 mld euro) oraz Norwegia (0,7 mld euro).

Natomiast pod względem wzrostu nakładów w pierwszej trójce znalazły się Słowenia (+43,1 proc.), Irlandia (+33,3 proc.) i Białoruś (+32,8 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"