Jak informuje serwis Marketing Charts, powołując się na danefirmy badawczej Nielsen/NetRatings, w sierpniu Facebook odwiedziło19,17 miliona unikalnych użytkowników z USA, a w ciągu ostatnichdwunastu miesięcy serwis zanotował tutaj wzrost aż o 117procent.
Pomimo mniejszego wzrostu w tym okresie (23 procent),zdecydowanym liderem pozostaje MySpace z liczbą 60,33 milionaunikalnych odwiedzających w ubiegłym miesiącu.
Za MySpace i Facebook uplasowały się kolejno serwisy: ClassmatesOnline (15,36 miliona unikalnych odwiedzających w sierpniu),Windows Live Spaces (8,81 mln), AOL Hometown (6,96 mln),Reunion.com (4,47 mln), LinkedIn (4,41 mln), Club Penguin (3,93mln), Buzznet.com (3,87 mln) oraz AOL People Connection (3,86mln).
Wśród blogów największą popularnością wśród amerykańskichinternautów w sierpniu cieszył się Google Blogger, który zanotował31,3 miliona odwiedzin. Za nim znalazły się: tmz.com (9,46 mln),Six Apart TypePad (9,24 mln), WordPress.com (8,9 mln), LiveJournal(5,44 mln), Xanga.com (3,35 mln), Thatsfit (2,41 mln),Perezhilton.com (2,31 mln), StyleDash (2,2 mln) oraz TV Squad (2,11mln).

Z kolei wśród serwisów wideo zdecydowanie dominuje YouTube zliczbą 56,45 miliona unikalnych odwiedzających w sierpniu. Nakolejnych pozycjach w tej kategorii znalazły się: vids.myspace.com(16,76 mln), Google Video (14,45 mln), AOL Video (13,63 mln), MSNVideo (12,49 mln), Yahoo Video (11,99 mln), Metacafe (4,15 mln),Break.com (3,95 mln), Veoh (2,96 mln) oraz Atom Films (1,42mln).
źródło: Marketing Charts











