Wprowadzenie w Polsce programu Community Leadership Circles Facebook zapowiedział podczas pierwszego w naszym kraju Facebook Communities Day – spotkania lokalnych twórców społeczności w serwisie.
Facebook Communities Day to kontynuacja działań firmy na rzecz rozwoju i aktywnego wsparcia twórców społeczności. Facebook podkreśla, że dzięki zaangażowaniu internautów tworzących grupy, tysiące ludzi w Polsce znalazło w serwisie osoby o podobnych zainteresowaniach, problemach i poglądach.
Tym wydarzeniem Facebook chce nie tylko podziękować im za całą pracę, którą wkładają w rozwijanie swoich społeczności, ale też stworzyć platformę wymiany doświadczeń. Wśród grup, które wzięły udział w spotkaniu znalazły się m.in.: Sieć Przedsiębiorczych Kobiet, Autostopowicze to MY, Fundacja DKMS oraz High Society PL.

Podczas wydarzenia Ime Archibong, wiceprezydent ds. partnerstw Facebooka ogłosił uruchomienie w Polsce nowego programu – Community Leadership Circles będącego platformą wymiany wiedzy i doświadczeń liderów społeczności. Jego celem jest wspieranie wspólnot zarówno na Facebooku jak i poza nim, a także umacnianie ich liderów jako prekursorów przemian w swoim otoczeniu. Spotkania w kołach CLC mają dać najbardziej zaangażowanym administratorom grup możliwość wymiany doświadczeń oraz nauki podczas wspólnych warsztatów.
- Podczas spotkań z liderami społeczności w Chicago i w Londynie dostrzegliśmy, że tworzymy bardzo atrakcyjne prezentacje o tym jak będziemy wspierać społeczności, jednak najciekawsze dzieje się gdy twórcy społeczności zaczynają rozmawiać i odkrywają, że mają podobne problemy i wyzwania - wyjaśnia Ime Archibong.

Każde z kół będzie zorganizowane i prowadzone przez lidera społeczności w formie grupy online oraz cyklu spotkań odbywających się przynajmniej raz w miesiącu. Proces selekcji liderów poszczególnych kół CLC będzie odbywał się co roku dla poszczególnych regionów, tak aby jak najwięcej osób mogło wcielić się w tą rolę i przejąć obowiązki lidera.
Wsparcie oferowane przez Facebooka obejmuje szkolenie, a także wsparcie finansowe, które może być przeznaczone na wynajęcie miejsca spotkań, catering oraz materiały brandingowe. Według zapowiedzi żadne z kół nie będzie aktywnie moderowane przez Facebooka.
W 2017 r. Facebook zanotował 40,65 mld dol. przychodu, co oznacza wzrost o 47 proc. wobec roku 2016 (27,64 mld dol.). Zysk netto wzrósł z 10,22 mld do 15,93 mld dol. (+56 proc.).











