Przygotowana przez Louisa Barclaya nakładka „Unfollow everything” („Odobserwuj wszystko”) pozwalała użytkownikom jednym kliknięciem wycofać wszystkie wcześniejsze kliknięcia w przyciski „obserwuj” na fanpage’ach na Facebooku. W efekcie takiemu użytkownikowi wyświetlały się tylko wpisy od znajomych, natomiast nie widział żadnych treści z fanpage’y.
Barclay tłumaczy, że jego celem było pozwolić internautom korzystać z Facebooka na własnych zasadach, bez zależności od algorytmu.
Facebook zwrócił uwagę na nakładkę „Unfollow everything” niedługo po tym, jak Barclay wyraził zgodę, żeby uniwersytet ze szwajcarskiego miasta Neuchâtel korzystał z jego nakładki przy badaniu poziomu szczęścia studentów w zależności od korzystania z facebookowego newsfeedu.
Koncern Marka Zuckerberga skierował do dewelopera wezwanie do zaprzestania naruszania praw. Louis Barclay zdecydował się wycofać swoją nakładkę. Ponadto profile dewelopera na Facebooku i Instagramie bezterminowo zablokowano.

- Jeśli ktoś stworzy narzędzie, które uczyni Facebooka mniej uzależniającym, pozwoli użytkownikom korzystać z pozytywnych funkcjonalności Facebooka, ograniczając wpływ tych negatywnych, jak zareaguje Facebook? - spytał Barclay w tekście na portalu Slate.com. - Znam odpowiedź, ponieważ stworzyłem takie narzędzie, a Facebook je zniszczył - dodam.
Przedstawiciele Facebooka przed weekendem nie odpowiedzi na pytania amerykańskich serwisów technologicznych dotyczące tej sprawy.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/frances-haugen-facebook-opoznione-wprowadzanie-nowych-produktow-mark-zuckerberg,7170105812186753a ##
Problemy Facebooka
Na początku minionego tygodnia doszło do największej w historii awarii platform Facebooka, były niedostępne na całym świecie przez ok. sześciu godzin. Menedżerowie z branży internetowej ocenili dla portalu Wirtualnemedia.pl, że to przestroga dla firm i celebrytów była przestrogą, że nie warto komunikacji opierać tylko na tych platformach.

W drugim kwartale br. Facebook osiągnął wzrost przychodów o 56 proc. do 29,08 mld dolarów i zysku netto z 5,18 do 10,39 mld dolarów. Koncern zaznaczył, że w drugim półroczu tempo wzrostu jego wyników może znacząco spaść.
Z należących do koncernu platform Facebook, Instagram i WhatsApp w zeszłym kwartale przynajmniej raz w miesiącu skorzystało 3,51 mld użytkowników, wobec 3,14 mld rok wcześniej. Liczba internautów korzystających z samego Facebooka zwiększyła się z 2,7 do 2,89 mld. Koncern nie podaje dokładnych danych o liczbie użytkowników Instagrama i WhatsAppa.











