Facecje24 - słynni artyści i postaci historyczne parodiują telewizję (wideo)

Twórcy satyrycznego fanpage’a facebookowego Facecje przygotowali klip parodiujący obecną telewizję, zwłaszcza programy informacyjne i reklamy. W spocie role dziennikarzy, prezenterów i ekspertów telewizyjnych odgrywają słynni artyści, bohaterowie książek i dzieł sztuki sprzed wieków oraz postaci historyczne.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Klip „(Nie)Boskie Media” pokazuje serwis informacyjny stacji Facecje24 prowadzony przez Adama Mickiewicza i Elżbietę I Wielką. Jego głównymi tematami są wyciek „Mai nagiej” do Muzeum  Prado, wpływ epidemii czarnej dżumy na gospodarkę i relacja Krzysztofa Kolumba z Indii.

W programie pojawia się wielu dawnych artystów, bohaterów ich dzieł i postaci historycznych, m.in. Juliusz Słowacki, pomarańczarka z obrazu Gierymskiego, Jurand z „Krzyżaków”, Krzysztof Kolumb, Joanna d’Arc i Katon Starszy, którzy wypowiadają mnóstwo aluzji do dzieł literatury i sztuki oraz wydarzeń historycznych.

Jednocześnie parodiowane są różne formaty telewizyjne (relacje reporterskie, komentarze ekspertów, śmieszne klipy z internetu), a także youtube’owy program Mariusza Maxa Kolonko (wciela się w niego Krzysztof Kolumb „prawiący jak jest” z Indii). Z kolei w przerwie reklamowej (oznaczonej wizerunkiem poety Kazimierza Przerwy-Tetmajera) bitwa pod Grunwaldem zapowiadana jest niczym gala KSW, a Ludwig Wittgenstein w stylu telezakupów promuje swoje książki.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/teleexpress-liderem-programow-informacyjnych-fakty-i-wiadomosci-zyskaly-300-tys-widzow ##

 

Spot wymyślili Maciej Kaczyński i Patryk Bryliński, autorzy fanpage’a Facecje, a także dwóch innych satyrycznych profili facebookowych: Junior Brand Manager i Antkowi znowu nie wyszło. Na Facecjach zamieszczane są absurdalne rozmowy postaci historycznych na bieżące tematy, a na dwóch pozostałych fanpage’ach - wyśmiewane realia pracy w korporacjach.

Warto zaznaczyć, że Kaczyński i Bryliński na co dzień pracują w branży reklamowej jako duet kreatywny. Wiosną br. po latach pracy w agencjach rozpoczęli własną działalność (więcej na ten temat).

Głosów do klipu „(Nie)Boskie Media” użyczyli m.in. lektor telewizyjny Ksawery Jasieński, dziennikarki Karolina Korwin-Piotrowska i Małgorzata Halber oraz youtuberzy Krzysztof Gonciarz i Karol Paciorek. Animacje wykonała Anna Maria Gajda.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"