Średnia oglądalność nadawanego w Jedynce głównego wydania"Wiadomości" wyniosła 3,09 mln widzów, a udziałprogramu w rynku spadł z 35,16 proc. do 31,59 proc. - wynika zdanych AGB Nielsen Media Research przygotowanychdla Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazły się "Fakty" TVN,które w lipcu* oglądało 3,01 mln widzów. Program poprawił swojeudziały w rynku ( z 33,07 proc. do 34,65 proc.). Podium zamyka"Teleexpress" z 2,73 mln widzów i 39,05 proc.udziału w rynku ( w ubiegłym roku odpowiednio 2,98 mln widzów i44,08 proc. udziału).
Czwarta pozycja przypada "Wydarzeniom", które wanalogii do lipca 2008 zyskały widzów i poprawiły swój udział wrynku (1,63 mln widzów do 1,51 mln widzów oraz 19,27 proc. udziałudo 18,78 proc. udziału). Większą widownię zanotowała też"Panorama" o 18.30. W lipcu 2009 r. oglądało jąśrednio 1,61 mln widzów (17,77 proc. udziału).

W grupie widzów w wieku 16-49, czyli w tzw.grupie komercyjnej liderem rankingu dzienników były "Wiadomości" zwidownią 995 tys. osób i udziałem wynoszącym 25,93 proc. (obiewartości spadły). Na drugim miejscu znalazły się "Fakty", którymiały 984 tys. widzów i udziałem w rynku na poziomie 28,85 proc.(obie wielkości wzrosły). Spadła widownia "Teleexpressu", wzrosłazaś "Panoramy" i"Wydarzeń".
Wśród osób zamieszkałych w miastach największąoglądalność miały "Fakty" TVN - przyciągały one w tej grupie 2,32mln osób przy 38,95-proc. udziale w rynku (obie wartości poszły wgórę). Konkurencyjne "Wiadomości" znalazły się na miejscu drugim imiały 1,95 mln widzów i 29,45 proc. udziału (obie wielkościspadły). W dół poszła też widownia "Teleexpressu" i "Panoramy",zyskały "Wydarzenia".
Z kolei wśród widzów posiadających dostęp do telewizjisatelitarnej i/lub kablowej najpopularniejszym dziennikiembyły "Fakty" z oglądalnością na poziomie 2,05 mln widzów i udziałemwynoszącym 37,60 proc.

* dane do 30 lipca











