Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl, średnia oglądalność „Wiadomości”, nadawanych w TVP1 o godz. 19.30, w maju br. wyniosła 3,22 mln widzów, co zapewniło stacji 25,44 proc. udziału w rynku. Względem maja ub.r. serwis powiększył widownię o 0,28 proc., ale jego udział spadł z 26,41 proc.
Drugie miejsce zajęły „Fakty” emitowane w TVN o 19.00. Oglądalność tego programu zwiększyła się o 2,86 proc. do 3,09 mln oglądających. Z kolei udział „Faktów” wyniósł 27,16 proc. (rok wcześniej było to 27,65 proc.) i był wyższy od udziału „Wiadomości”.
Na ostatniej pozycji podium uplasował się „Teleexpress” TVP1, którego średnia widownia w analizowanym okresie wyniosła 2,72 mln osób. Serwis ten zanotował największy w zestawieniu spadek wynoszący 5,73 proc. Mógł on wynikać m.in. z tego, że w maju dwa razy „Teleexpress” nadano o 16.45 ze względu na emisję płatnych bloków wyborczych (więcej na ten temat).

Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu. Widownia tego dziennika w maju br. wyniosła 2,21 mln osób. Serwis Polsatu zanotował największy wzrost oglądalności w zestawieniu, który wyniósł 6,33 proc.
Straciła za to plasująca się na piątej pozycji „Panorama” TVP2. Jej oglądalność w zeszłym miesiącu zmalała o 4,52 proc. i wyniosła 1,26 mln widzów.
Wśród widzów w wieku 16-49 lat w kwietniu 2014 roku pozycję lidera oglądalności zajęły „Fakty”, które zanotowały w tej grupie wzrost wynoszący 1,95 proc. Największym wzrostem (o 12,29 proc.) pochwalić się tutaj mogły „Wydarzenia”. Z kolei najwięcej stracił „Teleexpress” - było to 10,64 proc.
Spośród dwóch wydań dzienników nadawanych po południu zdecydowanie większą widownię miały „Wydarzenia” nadawane w Polsacie o godz. 15.50. W maju 2014 roku oglądało je średnio 1,38 mln widzów, co oznacza wzrost o 11,9 proc. Z kolei oglądalność nadawanej w Dwójce „Panoramy kraj” o godz. 15.45 zmniejszyła się o 7,66 proc. do 326 tys. oglądających.











